neděle 16. května 2010

Mistr Kubelík

   Dnes je moje nedělní čtení nahrazeno nedělní hudbou. Mám ráda klasickou hudbu a také jsem se jí věnovala ve své první knize o Janu Heřmanovi. A Jan Heřman měl velký vzor v Janu Kubelíkovi. Jsou vlastně krajané, oba pochází z Neveklovska. A já jsem navštívila koncert René Kubelíka. Je to pravnuk světově proslulého houslisty Jana Kubelíka. A jeho prastrýc Rafael Kubelík je další slavná osobnost tohoto rodu. Mnozí jistě pamatují jeho famózní dirigování Mé vlasti v devadesátém roce. Jak na začátku Pražského jara, tak i na Staroměstském náměstí. A další skvělý umělec z této rodiny je René Kubelík. Jeho hudba mě nadchla. Byl to úžasný zážitek s následným posezením u kávy. René Kubelík nežije v Čechách, jeho působištěm je Německo. Ale do Čech často zajíždí a rád tady koncertuje. A stejně dobře je v obraze ohledně zdejšího hudebního dění. I stávající situaci v České filharmonii má zmapovanou. Již loni jsem  byla na jeho koncertu, a tehdy jsem měla tu čest, že jsem mu mohla věnovat svou knihu Osud spjatý s hudbou-Jan Heřman. A on si to pamatoval, přečetl a pochválil. Měla jsem velkou radost. A odnesla si podepsané CD. Klasická hudba je totiž lék na duši (alespoň na moji) a v takovém provedení je to přímo excelentní. Až se mi podaří zpracovat fotky, jistě se pochlubím společným obrázkem s mistrem. Pro dnešek jen ilustrační foto.

3 komentáře:

  1. Místo čtenářské neděle je hudební:-) Na fotku se taky těším

    OdpovědětVymazat
  2. to musel být krásný zážitek.
    Taková hudba a na živo, to je balzám.

    Jsem taky zvědavá na fotku :)

    OdpovědětVymazat