středa 15. září 2010

Hesky blondyna

  Jdu ráno do práce, nos jako okurku, oči plavou v rýmě, naštvaná na celý svět. Před domem ještě hraboším v tašce, protože pořád něco hledám. V daný okamžik to byl telefon. A do toho se ke mně žene jakýsi černoušek. Asi nějaký dělník, protože to mastil v montérkách a s přilbou v ruce. Zastaví se přede mnou, a nedbaje mých mračivých pohledů, vycení svoje bělostné zuby a jásavě mi oznámí: „heský blondýna“…. No, rozesmál mě. Jednak tím, že mě tak léta nikdo neoznačil, a druhak tím, že mi došlo, že jsem na tom jako Halina Pawlovská - ideální žena pro Afričany: obří pozadí a blonďatá hlava. Určitě bych stála několik krav, tedy celé jmění. Žel, narodila jsem se v jiné kultuře. Než jsem stačila něco říct, černoušek zakřepčil vítězný tanec a upaloval pryč. A já upalovala do práce, už s úsměvem. Odpoledne jsem pro změnu potkala cikánku. Skoro na stejném místě. Chtěla poradit cestu do nějaké ulice, o které jsem v životě neslyšela. Pokrčila jsem rameny, že nevím. Lapla mě za ruku, že mi přečte budoucnost. Prý mám tak světlou hlavou jako mě čeká světlá budoucnost. Nevím, co všichni dneska s tou mojí makovicí měli. Vlasy mám pořád stejné, ale asi v tom pochmurném dni nějak zářily nebo co. Ovšem cikánka obrátila, když za svoji věštbu neobdržela bakšiš, tak moje budoucnost rázem ztmavla:-) Ale vytrhla jsem se jí, a pevně svírajíc kabelku se dala na ústup. Mířila jsem do lékárny a poté do vinotéky, něčím ty bacily přeci zdolat musím:-) Uvidíme, co bude lepší. Před lékárnou stála žena s ptačím hnízdem na hlavě. Ne, že by měla rozcuch. Ona měla vyvedené ptačí hnízdo s květinkami a několika plastovými ptáčaty jako dekoraci v účesu!!! Klídek, pohodička. Tak jsem si nakoupila coldrexy a zašla na víno. Abych to rozdýchala. To bylo dneska panoptikum. Takový jeden všední den na Letné:-)

6 komentářů:

  1. :-) bacily zdoláš- humor, víno a coldrex k tomu... to nemůžou vydržet!! :-)

    OdpovědětVymazat
  2. To je spíš na pořádného paňáka :oDDDD

    OdpovědětVymazat
  3. A nezmizel ti z krku řetízek??? To ony umí, když chytnou za ruku! :-) Kouzelnice! Jinak jsem se pobavila u tvého popisu "setkání s černouškem" :-))).

    OdpovědětVymazat
  4. No..Jitko, nebyly to halucinace?:-)))

    OdpovědětVymazat
  5. A řetízek naštěstí nezmizel, také jsem se bála. Kabelku jsem držela jako klíště a prohlížela se od hlavy k patě. Zdá se, že nezmizelo nic:-)

    OdpovědětVymazat