pátek 17. září 2010

Maturita v září

   Někdo září, někdo v září, staré studentské heslo, jehož platnost rok co rok někdo potvrzuje osobní zkušeností. A za rok jich má být podle Ministerstva celých dvacet procent. Ne snad, že by na to byly kvóty jako skoro na všechno. Jen samo Ministerstvo už dopředu tuší, že ten chaos co brzy organizovaně vypukne, mnozí nezvládnou. U nás, postaru, také máme některé odložené zkoušky. A jedna z nich proběhla právě dnes. Je to jako na jaře, jen v miniaturním provedení. A chybí  předseda z jiné školy, na podzim ho supluje ředitelka. Jinak stejný scénář. Vybrat otázku, patnáct minut na potítku a pak zkouška. Dnes, bohužel, neúspěšná. Takže žádné jásavé vzplanutí, naopak. Zbývá poslední, lednový pokus. Jsem hodně ráda, že moje účast byla dnes jen pasivní, do počtu. Nezkoušela jsem, neznámkovala. Jen tvořila komis. I tak je to pocit rozladění. Tak nějak se očekává, že v září už je to dávačka. Ale nelze dát za nic, to je jasné. Na druhou stranu komplikovat druhé straně život? Je to prostě dilema. Držíme-li se faktů, tak nenaučen, neuspěl. Ale nenaučili byste se na druhý termín maturity? Někdy prostě opravdu těm mladým už nerozumím. A doufám, že v lednu se to už podaří, protože pak by byla střední škola v prachu. Zákon hovoří jasně. Emoce sem nepatří. Jenže zakažte si je…


2 komentáře:

  1. Jsem proti "dávačce". Co by si řekli ti, co se poctivě učili a snažili se?
    Myslím, že dopad by byl ten, že ti, co na to kašlali by si zvykli, že i když budou na všechno kašlat, stejně nakonec dostanou, co chtějí a stejně to nakonec dopadne tak, jak chtějí - že se snažit nemusí. A ti, co jsou ještě zvyklí na to, že o věci se musí přičinit by se akorát naučili, že to není pravda, že se snažit nemusí, protože tak i tak dostanou.
    A že se jim zkomplikuje život? V tomhle případě si ho zkomplikovali sami, svým přístupem. Ne učitelé. Oni chtějí maturitu - oni se mají snažit, aby jí udělali. Jejich povinnost je se na maturitu připravit - ne povinnost učitelů tu zkoušku každému dát.
    Co jsem si načetla, tak dětem se nemá moc uhlazovat cesta, musí si zažít i zklamání. A co si já myslím, tak je třeba, aby se člověk naučil zodpovědnosti a přirozeným důsledkům svých činů. Samozřejmě v míře svého věku a vyspělosti, ale i tak myslím, že u maturity na to mají nejvyšší čas.

    OdpovědětVymazat
  2. No taky myslím..mám teď taky dilema..můj syn neudělá reparát, poněvadž se neučí..myslím si, že mu to patří..a to je naprostá ignorace..nenučit se nic..v životě jim to taky neprojde...

    OdpovědětVymazat