pátek 5. listopadu 2010

Drobečky z perníku

Hra Neila Simona se tentokrát hrála v Žižkovském divadle. Jde o představení příbramského divadla se Simonou Stašovou v hlavní roli, takže jsem byla zvědavá, co mně tento neznámý divadelní soubor předvede.  Pravda, pohybovat se ve večerních hodinách po Žižkově není nic moc, je to jako exkurze do světa menšin, ale do divadla jinudy cesta nevede.  Do hlediště zjevně přijel i příbramský fanklub, o čemž svědčil jak autobus před divadlem, tak rozhovory hlasitě vedené ve frontě na šatnu. Představení samo o sobě je koncertem Simony Stašové, jak také jinak. Dostala za to v roce 2007 cenu Thálie a zcela jistě si jí zasloužila. Ostatní jí jen nesměle sekundovali, přičemž ženské herecké osazení opravdu zdatně.  Hlavní mužská postava, role věčně neúspěšného homosexuálního herce, byla jak vystřižená z ochotnického divadla. Kdyby i tady byl pan herec, mohlo být představení ještě lepší, nicméně tento provinční herec byl (podle mého vnímání) velmi špatný a to celé představení také posadí trochu jinam. Ovšem samostatnou kapitolou bylo diváctvo.  Výlet do města na mnohé působil tak emočně, že si zapomínali vypnout telefony, chroupali oříšky a další mlsky, a hlasitě komentovali dění na jevišti. Případně se snažili napovídat. J Není to pro mě ojedinělý zážitek, kdysi v ABC se hlavní hrdina přikrčený za kulisou, která představovala jeho skrýš, ocitl v nezáviděníhodné situaci, když na první pohled elegantní dáma ve druhé řadě hlasitě křičela na jeho protivníka na jevišti, ať tam nechodí, že se skrývá za tím papundeklovým stromkem. No, nevěřila jsem vlastním očím (či spíše uším), ovšem podobné historky se děly i tento večer. Někdy tedy člověk žasne, kdo všechno se vydá do divadla. Nicméně jsem ráda, že jsem hru viděla, boj se závislostmi mně osobně není nijak vzdálený, a tak šlo o zajímavý úhel pohledu. Jak pravil program, tragikomický příběh s nadějným koncem. Ale je to one woman show.



3 komentáře:

  1. Tak to úpřimně závidím, Simonu Stašovou to já můžu

    OdpovědětVymazat
  2. Umění povznáší, několik takových výjezdů do divadla a velkého města a z barbara bude kulturní člověk:-)

    OdpovědětVymazat
  3. Připadám si jako vykopávka, když si uvědomím, že jsem v ABC kdysi dávno viděla tuhle inscenaci s Jaroslavou Adamovou. A pánskou část souboru reprezentoval s nemenší grácií Eduard Cupák, takže tehdy rozhodně nešlo o one woman show . . .
    Kateřina

    OdpovědětVymazat