pondělí 1. listopadu 2010

Teroristé a já

   Kdysi dávno, ještě před mobilními telefony a internetem, tedy takřka v pravěku, jsem byla v Turecku. Jako mladá holka jsem jela s cestovní kanceláří s příznačným názvem Tramp turist. Ještě dnes mě jímá hrůza, čeho všeho jsem kdysi byla schopna. Neklimatizovanou karosou někam do hloubi Turecka. Ale o tom psát nechci. Spíš chci připomenout takovou zajímavost, že v době před informační revolucí jsme se tam vesele procházeli v Izmiru a Istanbulu, zatímco tam tehdejší prateroristé ukládali bomby do odpadkových košů. A my nic nevěděli, vesele se kochali exotickou cizinou, a teprve zpětně nám došlo, čeho jsme vlastně byli svědky. Naštěstí jsme přežili. A historie se jak známo opakuje, proto i tento víkend se stalo něco podobného. Ale už žijeme v době informační exploze, takže jsme hned věděli, která bije. Přijeli jsme do Kolína nad Rýnem, kde je údajně největší katedrála v celém Německu. Předtím jsme byli v poklidném Bonnu a příjezd do Kolína byl trochu jako facka. Mraky lidí a řev. A do toho Policie, sirény, helikoptéry. A prý teroristický útok. Tedy, přesněji řečeno, pokus o něj, přesto všichni věděli všechno. Ale to byl od pradávného Izmiru jediný rozdíl. Jinak se nikdo nevzrušoval, davy lidí proudily do katedrály a z katedrály, do restaurací, za zábavou. Prostě jsme už asi vůči terorismu otupěli, i když musím přiznat, veselo mi nebylo. Úkryt před deštěm v budově hlavního nádraží se také neukázal jako nejlepší volba, i tam byly nalezeny stopy výbušnin. Naštěstí se nic nestalo, ale je to pořád stejné. A lepší už to asi nebude. K tomu všemu (nebo možná právě proto) mi Kolín nad Rýnem přišel jako doslova hnusné město, plné pochybných individuí. Byla jsem moc ráda, že jsme odsud vypadli a pevně věřím, že se s terorismem v jeho současné podobě už setkávat nebudu.

2 komentáře:

  1. Snad jste si ta teroristická dostaveníčka už vybrala...Hlavně, že jste domů dorazila v pořádku! Já mám taky různá místa spojena s pocity, nedivím se, že Kolín nad Rýnem dopadl u vás tak neslavně

    OdpovědětVymazat
  2. no to je fakt...mrzáí mě, žes to neužila..atyk přemýšlím nad tím, jak jsem kdysi chodila lesem domů ze školy tři kolometry...úplnná samota..v dnešní době bych děti nepustila ani náhodou..úchylové žili určitě taky..nebo byli zavření v bohnicích alépe hlídaní než te´d?

    OdpovědětVymazat