pondělí 28. března 2011

Den učitelů



28. března 1592 se narodil Jan Amos Komenský, proto má tento den nárok být označován za den učitelů. Naše oficiální místa z nějakého mně neznámého důvodu za něj prosazují pátý říjen (viděla bych to na rozmarný příkaz z Bruselu, který se u nás servilně plní). Říjnový datum ignoruji, den učitelů byl dnes. Většinou si na něj nikdo nevzpomene, je to takový svátek nesvátek, ale já mám ten den ráda. Asi i proto, že v podstatě učím ráda, tak mě to tak svátečně naladí. Navíc je většina našich studentů na horách, škola poloprázdná, počasí jarní, prostě den má barvu růžovou.
   Český rozhlas u příležitosti tohoto svátku pořádá soutěž Zlatý Amos. Když člověk poslouchá přímý rozhlasový přenos této veřejnoprávní aktivity, nabude dojmu, že pustil přenos z nějakého gladiátorského zápasu, takový řev se line z reproduktorů. A jelikož jsme kdysi i měli kolegy, kteří byli přímo v ringu, vím, že ta kulisa opravdu takto hřmotná je. Organizátoři zjevně mají dojem, že jinak, než totálním řevem a řadou infantilních soutěží, práci učitelů oslavit nelze. Ruku v ruce s tím jde i tón novinových článků, které se svorně diví tomu, že některá učitelka může být i oblíbená a milovaná. Nu, tento způsob prezentace kantorské práce mi přijde poněkud podivný, ale v podstatě zaplať pánbůh za něj, že ano? A tak dnes přeji všem svým bývalým učitelům, na které ráda vzpomínám. A všem současným, kteří jsou vlastně kolegové ve zbrani. A i těm budoucím, kteří do toho chtějí jít s námi. Prostě, hezký den:-)

4 komentáře:

  1. Tak vše nej k svátku, Jitko..a´t ti ta láska vydrží i dále..je to řehole, přece jen...

    OdpovědětVymazat
  2. Každý dobrý učitel je hodný mého hlubokého obdivu a přála bych mu ten nejkrásnější den!
    A snad mi všichni učitelé odpustí,když se přiznám,že tento den jsme jako studenti slavili daleko hezčím způsobem než naši pedagogové.Dodnes na to s manželem vzpomínáme :-))

    OdpovědětVymazat
  3. I já se připojuji, sice už pět minut po dvanácté, ale přeci jen, s přáním ke Dni učitelů.
    A ten Brusel nám opravdu kecá do všeho? Od olomouckých syrečků, přes množství vinic, žárovky a i do oslav vašeho svátku? To jsem nevěděl. Asi je těch Dnů v březnu moc, tak to chtěli rozhodit do celého roku. :)
    A co Měsíc knihy? To už jsem taky nějak dlouho neslyšel.

    OdpovědětVymazat
  4. Zpětně vše nej nej nej ke včerejšímu svátku. Více takových dobrých učitelů...

    OdpovědětVymazat