středa 16. března 2011

Uloupená duše

Je název básnické sbírky Pavla Hozy. Je to autor, který i v dnešní době vyznává sílu básnického slova. Pozval mě na svoje dnešní autorské čtení, takže jsem měla odpoledne osvěžené verši a hudbou, která podmanivý hlas recitátora provázela. Není pro mě obvyklé, abych si všední dny tímto způsobem zpestřovala, a je to chyba. Člověk se najednou zastaví a ocitne se v úplně jiném světě. Verše přednášel František Kreuzmann a jeho podmanivý hlas mě dostal. Pavel Hoza je nejen básník, ale i učitel, takže jsme hodně naladěni na společnou vlnu. Fascinuje mě, že se někdo dokáže tak bravurně vyjádřit pomocí metafor, proto jsem si dnešní odpoledne v kinu Ponrepo skvěle užila. Po čtení následoval rozhovor, který pohladil po duši. A tak přes název sbírky Uloupená duše odcházela moje duše obohacena. Navíc jsme se s autorem dohodli i na mém autorském čtení, on má jako autor přeci jen větší renomé, takže mě to velmi těší. A těším se. O detailech a místě konání budu samozřejmě informovat. Dnes si hladím duši Uloupenou duší:-)

3 komentáře:

  1. Uloupená duše hladí po duši svojí oduševnělou krásou. ;)
    Jistě příjemně strávený čas a ještě spojené s užitečným (domluva vlastního čtení).
    Blahopřeji k obému.

    OdpovědětVymazat
  2. Téééda, to je můj milovaný (doslova) pan učitel z gymnázia!!!!! Měl nás sice jenom rok, ale potom jsme s ním ještě jezdili do divadla a já ho milovala silou svých 16 a 17 let. Samozřejmě jenom platonicky. Tehdy publikoval ve sbírce benešovských umělců a já kvůli němu četla i poezii :-) Musím se po jeho knihách podívat. Případně zajít na nějaké to čtení?? Myslím, že by mě poznal ;-)

    Díky za připomenutí.

    OdpovědětVymazat
  3. To muselo být pěkné, tak přeji, ať to vaše autorské čtení vyjde!

    OdpovědětVymazat