sobota 23. dubna 2011

A jsou zpátky

   Již jsem zmiňovala, že po Letné se čas od času pohybují velmi bizarní figurky. Nemám tedy na mysli sebe a Zachariáše, byť někdy jistě komicky působit můžeme. Třeba v okamžiku, kdy se mrňavý Zachariáš v letenském parku serve s ještě menším jezevčíkem a dvě hysterky, tedy já a majitelka druhého agresora, na ta dvě miniaturní zuřivá klubíčka řvou: Zachariáši (to já- přídomek z Hradce většinou nedodávám) - Rambo (to ta druhá), poskakujeme kolem nich a čoklíkům je to srdečně jedno:-)
    Mám na mysli vskutku výstřední postavičky, které brázdí Letnou s natáčkami ve vlasech, módně roztrhaných teplácích či v kostýmu ortodoxního Žida. Kdysi jsem se divila, pochichtávala či zůstávala stát s pootevřenými ústy, dnes už je míjím bez dráždivé zvědavosti, cože je vede k podobné extravaganci. Prostě našinec si zvykne. S chladným počasím se stáhli kamsi do ilegality, ale sluníčko je znovu vytáhlo na světlo boží, a naši podivíni jsou zpět v plné parádě. A tak zase potkávám chasníka, který místo holí používá dva vzrostlé stromky (tady je mi krapet záhadou, kde k nim přišel, botanická je přeci jen kapku z ruky, ale chodí s nimi pravidelně a vždy se zdají dost čerstvéJ. U Billy potkávám France Josefa s tak dokonalými vousy, že by mu skutečný Franci mohl závidět.  Ve Stromovce vysedává žena v kostýmu čarodějnice, která vždycky Zachariáše vydráždí k zuřivosti. Dva staříci s dětským kočárkem zřejmě převážejí ilegální, či spíše reklamní, tiskoviny a muž neurčitého věku chodí s tranzistorem, který byl muzejním kouskem už za mého dětství. Ovšem stále funguje, má na něm naladěný Radiožurnál. Letos se jako inovace objevila žena s košíčkem a oblekem komorné a nedávno mě krapet zaskočil muž s lukem na zádech a nepopsatelnou pokrývkou hlavy. Jsem zvědavá, jaké nové kousky letošní jaro ještě přinese. Ale tím, že výše popsané figurky jsou zpátky, je jasné, že jaro je definitivně tady. Když jsem dnes ráno, na Bílou sobotu, potkala Rudého muže - nemyslím tím zarytého komunistu, ale asi padesátiletého Indiána i s čelenkou (naštěstí bez skalpu u pasu), nedivím se už vůbec ničemu. Letenský kolorit je prostě nepopsatelnýJ

2 komentáře:

  1. :oDDD ...hodně podobný kolorit se pohybuje i na Florenci...ne-li stejný, třeba dědouše s holema vídám často ...tyhle figurky mi ozvláštňují pracovní den a jaksi vnáší poezii tam, kde se řídíme přesnými pravidly a předpisy....jen doufám(jak jsem se dnes dočetla), že je nebudeme muset taky evidovat...bylo by po poezii

    OdpovědětVymazat
  2. No ten s rádiem má po,měrně dobrý vkus na stanici...a dokud Rudý muž nebude lovit skalpy a lučištník po vás střílet, ještě je vše dobré:-)))

    OdpovědětVymazat