středa 27. dubna 2011

Oživlá mrtvola

Když už se tento týden tolik věnuji Benešovu, nedá mi nezmínit se o příhodě, kdy ve zdejším kolejišti lékař konstatoval smrt, aby poté zemřelý muž vstal a odešel po svých:-). Nevím, zda jste to zachytili, ale vzhledem k tomu, že to byla po několik dní zpráva číslo jedna, kterou si naši investigativci zvyšovali sledovanost, dá se předpokládat, že ano. Samozřejmě, valila jsem oči, a jako první si řekla, že je to hrůza, ty doktoři. Stávkují, vyhrožují odchodem a pak nepoznají mrtvolu. Poté zpravodajství utichlo. Zřejmě již nebylo pro naše komerčněveřejnoprávní zpravodajství zajímavé. A tím, že jsem byla v Benešově, zahrála jsem si na Sherlocka. Jsem prostě zvědavá ženská a zajímalo mě, jak to dopadlo. A ejhle. Teď tedy můj investigativní úhel pohledu, a tedy to, co jsem vypátrala bez kamery na rameni a televizního molocha v zádech. Chyba se zjevně stala, ale proto, že pan doktor (mimochodem, dle všech svědectví ten nejpečlivější a nejlepší), nenasadil jemnou elektroniku. Šetří se všude a tak když muž jevil- a opravdu jevil- známky mrtvolné strnulosti, spolehl jen na své smysly. Chyba, to nepopírám, ale všichni víme, jak děsivý tlak na nás, co krapet pomáháme, vyvíjí současný mocenský aparát. Tady se šetřit musí, ve školství, ve zdravotnictví, ve službách. Páni ministři si už samozřejmě ty své opasky dávno neutahují. A tak pan doktor pochybil. Po mnoha marných výjezdech k bezdomovcům, u člověka, který leží v kolejišti, kde opravdu nemá co dělat, zdravý nebo nemocný.
A navíc, ve finále, po jeho zázračném zmrtvýchvstání, se zjistilo, že si to opravdu způsobil sám. Nezodpovědným předávkováním se nějakými léky (ne drogy, ani alkohol, ale x krát vyšší dávka léků, které mu to způsobily). A zatímco on potrestán nebyl, ač se svévolně přivedl do toho stavu, pana doktora samozřejmě kromě ostudy ještě čeká trest. Nikoli boží, ale trest ano. A tak si říkám, kam to přetěžování zdravotníků, šetření na nepravém místě a mediální bludy nakonec povedou? Asi do pekla, ale to víme všichni.

4 komentáře:

  1. No každá mince má dvě strany...ao novinářích to platí taky...

    OdpovědětVymazat
  2. Protože už jsem poměrně dlouho neviděl žádné zpravodajství (tak nějak jsem rezignoval a stačí mi k čílení můj život, natož nesmysly mocných :)), tak tato informace proklouzla tak nějak mimo mne. Pana doktora je mi líto, že nemá dostatečné vybavení, ale že má z ostudy kabát, jen nevím, jak by bylo pánovi, kdyby se probral až v truhle.
    Prostě lékař se mýlit nemá, je to jedno z povolání, kde chyba může znamenat tragédii. Je to smutné, ale je to tak.
    Ale nenapsal něco podobného už pan Neruda ve svých Malostranských povídkách?

    OdpovědětVymazat
  3. To jsem naštěstí nezaznamenala, ale už delší dobu mám pocit, že je místní zdravotnictví podobnými historkami proslulé.

    OdpovědětVymazat
  4. Náš parlament je plný takových mrtvol a připravují nám mnohem větší šoky a začlo to špatnou privatizací, špatnými zákony.........Daja.

    OdpovědětVymazat