neděle 1. května 2011

Hypnotizér

    Pronikám do severské literatury. Zatímco prvotní cesta se Stiegem Larssonem byla zpočátku dost obtížná a tudíž pěkně dlouhá, Lars Kepler mě dostal hned. Je to zvláštní, jak některá kniha okamžitě vtáhne do děje a těžko se odkládá. Hypnotizér se zdá být takovou lahůdkou. Začala jsem dnes a nějak předpokládám, že asi i dnes v noci skončím. Když se totiž začtu, většinou čtu celou noc. Přes den nebývá tolik času a klidu, a my sovy jsme prostě noční tvorovéJ. Dnes to tedy bude ve společnosti Hypnotizéra. Vyčetla jsem na obálce knihy, že ho jednak vnímají jako pokračovatele Stiega Larssona, a druhak, že Lars Kepler je pseudonym, který skrývá manžele Alexandru a Alexandra Ahndoril, tedy zavedenou dvojici švédských autorů.  Oba píší skvěle a nyní zkusili napsat knihu společnou.  A dle recenzí jde o skvělý kriminální román, který odhaluje temné stránky lidské duše a otevírá bránu do pekla lidského zatracení. Tedy téma, podbarvené včerejším čarodějnickým rejem naprosto dokonaléJ Veškeré stránky lidské duše (nejen ty temné) mě zajímají, první kapitoly mě vtáhly do děje, tak se tedy moc těším. Už teď jsem švédskou literaturou zhypnotizovanáJ

2 komentáře:

  1. Já už jsem ho díky naší přeochotné paní knihovnici přelouskala a nelitovala jsem. Určitá podobnost s Miléniem tam je, ale asi to hlavní, co mají tyhle knihy společné, je čtivost. A taky údiv a úžas nad tím, jací jsme my lidičkové labilní a snadno porouchatelní . . .
    Kateř

    OdpovědětVymazat
  2. Taky mám doma a přečetla jsem hned. Jsem zvědavá, jestli manželská dvojice bude v osvědčeném společném psaní pokračovat.

    OdpovědětVymazat