sobota 18. června 2011

Plagiátor

Je to podvod, pozor na to,“ zdůrazňuji vždycky, když zadávám nějakou seminární práci a hrozí naprosto reálné nebezpečí, že bude celá práce stažena z netu. Někdy i se samotnými internetovými adresami, to jak se mladý troubulín ani nenamáhá svou nelegální činnost maskovat.
Nejsem sama, kdo se s podobnými jevy setkává. Na vysokých školách tato česká tradice úspěšně pokračuje, aby pak vyvrcholila plagiáty doktorských prací, což se rozmohlo především mezi našimi morálními politiky. 
   Těžko tedy lze po dětech chtít nějaká pravidla, když je tady kde kdo nedodržuje. Ale určitá dávka naivity asi ještě existuje, a tak se s tím snažíme bojovat. Stažené práce neuznáváme, dospělí studenti za ně dokonce obdrží dvojku z chování, neb jde o docela obyčejnou krádež. Ovšem, jde zcela jistě o boj don quichotský  či o práci SysifovuJ. Většinou (hlavně u rodičovské veřejnosti) se setkáváme s velkým nepochopením.
„No tak to kluk stáhl, za co ho chcete trestat? Vždyť umí pracovat s internetem?“
   Nu, to jsou opravdu protiargumenty těžkého kalibru. J  Ovšem myšleny jsou vždy naprosto vážně.
    Zřejmě jde o běžný kolorit naší současnosti.  Ještě tak je někdo schopen uznat, že peněženka, kterou šlohnul, je vaše vlastnictví. Ale nějaký text?  Přesvědčit o tom studenty, vzhledem k medializovaným příkladům našich politických špiček, je takřka nemožné.
   Mně osobně to přijde jako devalvace vzdělání a poctivého přístupu těch několika jedinců, kterým je toto u nás běžné plagiátorství proti srsti. Nechce se mi totiž věřit, že se někdy blýskne na lepší časy, když už té nejmladší generaci to přijde jako normální. Nu, co jsme si vychovali, to mámeJ.
     Nejjednodušší cestou k řešení bude zřejmě podobné práce zrušit a testovat způsobilost ke zkoušce (či k doktorátuJ) jiným způsobem.
 Popravdě řečeno, číst je, to taky někdy není žádná slast. J


  Ještě mě tak napadá,(jako p.s:-), že my jsme asi na plagiáty tak zvyklí, že nám to fakt vůbec nepřijde. Stačí se kouknout na obchody s falešnými světovými značkami. Čím víc pruhů, tím víc adidas, tak nějak asi:-)

2 komentáře:

  1. Já už jsem se setkala i s tím, že student odmítl přečíst knihu, ze které měli psát slohovou práci, a se slovy "klidně mi dejte kouli, já to stejně číst nebudu, a naši mi to podepíšou" hrdě odkráčel. Češtinářka zůstala s otevřenou pusou . . .
    Kateřina

    OdpovědětVymazat
  2. Co chtít, když jsou přímo servery na stahování nejen seminárních prací. Co chtít, když je po netu nemálo inzerátů různých firmiček, které přímo a otevřeně nabízí vypracování seminární, diplomové a jakékoli další práce za nějaký ten obolus.

    OdpovědětVymazat