sobota 2. července 2011

Jiná orientace

     Pomalu se přeorientovávám na letní režim. Respektive na svůj přirozený rytmus ve znamení sovyJ Jsem nastavená na pomalejší ranní start a život (tedy nic divokéhoJ) dlouho do noci. Prostě orientace sovy, která musí ovšem převážnou část života ustupovat vnucenému skřivanoviL.  Proto jsem ráda, když můžu chvíli nechat průchod své přirozenosti, a dovolená je k tomu jako stvořená. Pravda, není to hned.  Zpočátku funguje setrvačnost, takže hezky v šest vzhůru. Poté bych zas prospala soudný den, a teprve až po delší chvíli nastává ona kýžená fáze, kdy nejdu spát se slepicemi a nemusím vstávat jako do továrny. Pak využívám darů noci, kdy je všude klid (pokud tedy není ve Stromovce hudební festival nebo sousedi nemají návštěvuJ), čas má najednou jinou dimenzi, hezky pozvolna a příjemně plyne, a lze v klidu napsat nebo přečíst tolik věcí, co jindy zhruba tak za měsíc. Prostě sovy to mají lepší, vidím ze své pozice vnuceného skřivanaJ. Vždycky mě fascinoval Petr Hapka, který ve svých rozhovorech tak spokojeně vyprávěl, že vstává asi ve čtyři hodiny odpoledne a začíná žít a pracovat ve svém stoprocentně obráceném životním rytmu. Tak to už je ultrasova, ale je mi jasné, že v noci může lépe tvořit svou úžasnou hudbu mnohem lépe než ve dne. I mně se v noci výrazně líp píše. 
      Napadá mě, jestli by se orientace sovy také nedala registrovat nebo alespoň akceptovat v zaměstnáníJ. Třeba jenom odpolední pracovní dobou, ve které by sovy střídaly skřivany, tedy ty, jimž nečiní potíže brzy ráno vstávat. Jistě by takto podchycená orientace byla pro naši chátrající ekonomiku větším přínosem než nový zákoník práce, který ruší placení přesčasových hodinL.
  Ulevilo by se státnímu rozpočtu i nejbližšímu okolí. My sovy se stejně probouzíme k životu až kolem jedenácté bez ohledu na to, v kolik vstáváme. A často býváme, mnohdy i proti své vůliJ, na své okolí nepříjemné, protože nejsme naladěny na svůj rytmus. Znám z vlastní zkušenostiJM
    Proto bych navrhovala registraci soví i skřivaní orientace. Když se totiž vyspím podle svého biorytmu,A jde najednou všechno mnohem líp. Jinak je to jen odnikud nikamJ


  

2 komentáře:

  1. hlásím se ke skřivaní orientaci :))

    OdpovědětVymazat
  2. Souhlasím. Jsem sova, nejraději se mi pracuje po nocích a ráno se mi pak nechce vstávat.

    OdpovědětVymazat