úterý 13. prosince 2011

Agentka

Tak si říkám, jestli je fakt vydat knihu na vánoční trh opravdu výhra. Původně jsem se domnívala, že ano, je to přeci doba, kdy se utrácí a nakupuje a malá knížečka je jako dárek docela dobrá varianta. Jenže v realitě je to trochu danajský dar. Knihkupectví přetékají novými tituly, na předních místech samozřejmě známá jména českých i světových bestsellerů. Distribuce vázne, neb jak pravil pan nakladatel, nikdo neví, kde mu hlava stojí. A co tě nepálí, nehas, typicky český přístup, takže se ke všemu přistupuje s naprostou ležérností a nezájmem. Jako v Luxoru, na který jsem sázela nejvíc. Nejlepší pro prodej knihy je mít agenta, který upomíná, připomíná, urguje, prostě dělá tu mravenčí práci za nakladatelství, které už svou roli splnilo. Nu a mně dnes jedna agentka spadla přímo z nebe. Takový adventní dárek. Kamarádka Jana se rozhodla, že knihou obdaruje celou svou rodinu a začala jednat. Když zklamal Kosmas, vsadila na Academii. V sobotu tam ještě byla. A dnes už zase ne. Naštěstí Jana je dívka podnikavá, obvolala i ostatní Academie a na Národní třídě uspěla. Tudíž nakoupila přímo ve velkém a osm knih se stěhovalo spolu s ní do kavárny Adrie, kde jsme uspořádaly malou soukromou autogramiádu.JJJ
 Udělala mi radost. Když už distribuce vázne, je třeba spoléhat na agentyJ Já tímto své agentce děkuji, i za to, že telefonátem popohnala ležérní Luxor. Místo v novinkách mi samozřejmě zabral Viewegh a jeho Mafie, ale to je v Praze běžné. Mafie je prostě všude. Ale i Třídní knížka je už na pultě. K suterénu, jak suše procedil mezi zuby opiercingovaný mladík u informací. A  v sekci humor, což je potěšující. Tudíž je-li mezi Pražany někdo, kdo má zájem,v Luxoru ho lze uspokojit. A já musím (respektive chci) vymyslet dárek pro agentku. Dobrý agent je holt k nezaplacení.

1 komentář: