sobota 3. prosince 2011

Alkoholismus

Alkoholismus, respektive boj proti němu, a doktor Nešpor z psychiatrické léčebny v Bohnicích, jsou takřka synonyma. Dnes nám doktor Nešpor přednášel. Projev zahájil stylově pozdravem Střízlivosti zdar a spustil. Kdo znáte pana Nešpora z médií, protože on mediálně lákavý je, jistě víte, že působí trochu démonicky. I v reálu je tomu tak. To, že jde o praktikujícího jogína, nám nemusel nikterak vysvětlovat, jde o fakt viditelný na první pohled. Ovšem pan doktor nás velmi rád o svém zaujetí pro jógu přesvědčoval formou mnoha jeho oblíbených mikropřestávek, dříve zvaných fyzminutekJ
Ovšem při našem setkání šlo hlavně o alkohol a jiné závislosti, nikoli o jógu. Statistická čísla závislých u nás jsou dost děsivá, nebudu je tady interpretovat, stačí jen poznání, že ve většině závislostí patříme k evropské, potažmo světové, špičce. V něčem tedy umíme být opravdu světoví. Ovšem nejvíc světový je pan doktor sámJ Veškeré své poznatky doprovází velmi extravagantním smíchemJ, zjevně velmi spokojený se svým vtípkem respektive poznámkou. Občas prohodí bonmot, ve smyslu, prozradím vám intimnost ze svého soukromí. Jednou takovou zajímavostí bylo, že kvůli okolnímu hluku chodí doma ve sluchátkách. To tedy máme s panem doktorem společné, také jsem vybavena slušnou zásobou různých druhů sluchátek, které mi pomáhají přežít ve všudypřítomném hluku letenského koloritu. Následně nás odradil od návštěvy pivních lázní, které jsou v současné době velmi populární, svým výstupem v BBC, kde pronesl dynamickou větu, že Česko potřebuje střízlivost, ne pivní lázněJ. Nicméně zajímavé je, že vitamín B, kterým lázně operují, v pivu je. Ovšem, abyste do sebe dostali přiměřenou dávku vitamínu B, museli byste denně vypít čtrnáct litrů piva. A to už je pořádný pivařJ. V průběhu přednášky pak došlo i na jeho oblíbenou jógu. V rámci takzvaných mikropřestávek nás učil, jak zůstat bdělí a soustředění i během dlouhé práce. Ponořil se do zjevné jogínské extáze a učil nás odvádět negativní energii. Snažili jsme se, ale na něj jsme samozřejmě neměli, on se dokázal okamžitě dokonale odpoutat a ponořit do své mystiky. Poté se chechtavě zasmál a pokračovalo se dál. V průběhu přednášky mikropřestávek přibývalo a pan doktor se čím dál tím déle ztrácel ve své jogínské extázi. Jak je vidno, nějakou závislostí trpíme všichniJ. Nicméně, přednáška i tímto byla docela zajímavá, byť nic podstatného a zásadně nového ohledně alkoholu pro svoji práci pedagoga jsem se nedozvěděla. Ale zase jsem se naučila dýchat do břichaJ



6 komentářů:

  1. zajímavá přednáška.. zrovna dnes jsme řešili, kolik lidí s tímto problémem okolo nás je.
    Překvapuje mne, jak to na těch lidech nepoznáte, dva případy se provalily, když dotyční přišli o řidičák..

    OdpovědětVymazat
  2. Svérázný to školitel!No, někdy člověk kouká, jak se věci hrotí, z extrémů do extrémů.

    OdpovědětVymazat
  3. Myslím,že jste zažili stav:Ted cituji...od nikud nikam.....Daja

    OdpovědětVymazat
  4. I já to vidím ve svém okolí, ale ti, kterých se to týká, se nemyslí, že by byli závislí... Přednáška by mě bavila.

    OdpovědětVymazat
  5. Jak jsem tak četla váš článek, tak mi napadlo, že pan doktor je vlastně taky závislý -na své jogínské extázi :-). jinak k tématu-jakožto abstinent, který vypil jednou v životě na ex dvě deci vína :-) a to jak mi bylo zle si pamatuju dodnes...asi nemám co dodat.

    OdpovědětVymazat
  6. Vždycky mi přišlo rozumnější preferovat kvalitu před kvantitou. Nedám si osm piv k večeři, ale třeba kvalitní vodka jednou za čas mi nevadí. Mám rád alkohol, baví mě to, baví mě chutě a párování. Ale na druhou stranu to fakt neznamená to, že bych to do sebe musel lít po litrech.

    OdpovědětVymazat