neděle 18. prosince 2011

Svíčka pro Václava Havla

Jeho zdravotní stav viditelně nebyl dobrý, dá se říci, že se dalo očekávat, že konec brzy přijde. Přesto to člověka překvapilo a zaskočilo. Mě tedy určitě. Nějak jsem uvěřila tomu, že mu dalajláma minulý týden prorokoval ještě deset let života. Dnes je tedy všechno jinak, a proti všem očekáváním to vnímám dost intenzivně. Je mi to líto. Dnešní čtvrtá adventní svíce tedy bude patřit panu Havlovi.
Je to definitivní konec jedné éry! Láska a pravda bohužel nezvítězily.....




                                                                          R.I.P.

6 komentářů:

  1. Také jsem smutná,vidím HO na náměstíčku u nás rozesmátého v černé bundě do pasu...Také zapálím čtvrtou adventní svíci za něho, Daja

    OdpovědětVymazat
  2. Mám pocit, z té ztráty, nesmírné prázdnoty...

    OdpovědětVymazat
  3. I mě to zaskočilo...myslím, že v téhle zemi to zarmoutilo velké množství lidí..možná to znamená, že nejsme tak otupělí...

    OdpovědětVymazat
  4. Možná nejsme tak otupělí, ale vzpomeneme za rok ? Budeme zase rozsvěcet svíčky? Bude národ zase tak jednotný? Někteří určitě ano...
    Taky mne to zasáhlo...

    OdpovědětVymazat
  5. Nebyl jsem včera doma a tuhle zprávu jsem se dozvěděl až večer.
    Tak jako se vzpomíná na TGM, tak se bude vzpomínat i na Havla. Zásluhy o stát se upřít nemohou oběma.
    Ale jako ne vše bylo ideální za první republiky, tak ne vše se povedlo po "sametu". Že ten stát si pak jel podle svého je už jiná kapitola. Prostě se plevy moc nevyfoukaly od zrn a navíc se před dvaceti lety začal množit i námel. Což ale v Česku nejsou ani tak paradoxy, jako asi běžný stav.
    Přesto máte moji úctu, pane prezidente Havle.

    OdpovědětVymazat