pátek 23. prosince 2011

Vánoční slzy

Vždycky jsem poněkud shovívavě pohlížela na Američany, kteří usedavě plakali při odchodu svých velkých státníků. Vnímala jsem tam určitý nádech hysterie a přetvářky. Po pravdě řečeno, moc jsem tomu nerozuměla. Až s panem Havlem jsem pochopila. Zjevně své vůdce vnímají jako opravdu velké osobnosti, což v našich zeměpisných podmínkách rozhodně není pravidlem. Spíš naopakL. A teprve když člověk zažije, pochopí. Ani moje cynická duše se neubránila slzám. Poprvé při zprávě o jeho úmrtí, pak mě dojalo několik vzpomínek,celkem naměkko jsem byla i při ranním příchodu do práce, kde děti, bez nějakého návodu, samostatně vyrobily pietní místo se svíčkami. Průvod z Pražské křižovatky na Hrad mě také nenechal úplně lhostejnou, byť jsem to měla jen zprostředkovaně, přes média. A pak ten dnešní pohřeb. Je to všechno nečekaně emotivní a já jsem pochopila Američany. Člověk pláče, když odchází někdo, kdo není jeho blízký, ale může na něho být hrdý a vážit si ho.Tak to prostě je. A nám, co tady zůstáváme, nezbývá než věřit, že láska a pravda třeba někdy opravdu zvítězíJ

8 komentářů:

  1. Jsme stejné krve, Vy a já...
    Netušila jsem, jak mě, jen malé setkání s tímto Velkým mužem, poznamená na celý život!

    OdpovědětVymazat
  2. Ani já jsem se dnes slzám neubránila, rozumím Vám.

    OdpovědětVymazat
  3. Myslím, že to byl asi poslední státník, u jehož rakve jsem byla naměkko.

    OdpovědětVymazat
  4. No, přiznám se, nepřipojil jsem se k většině národa a neviděl jsem přímý přenos. Ale u večerních zpráv věnovaných na ČT jen tomuto aktu jsem se přistihl, že mi hodně šimrá v nose.
    A souhlasím s komentářem Majky. Asi byl opravdu posledním.

    OdpovědětVymazat
  5. Souhlasím s Vámi, jako bych to napsala sama. Potěšila jste mě, včera jsem si totiž víceméně omylem otevřena komentáře na Novinkách a z té stoky, do které píšou zřejmě jen psychicky narušení a zakrnělí jedinci, jsem se dlouho nemohla vzpamatovat.
    Přeji hezké Vánoce
    HanaF

    OdpovědětVymazat
  6. TAk jako v předchozích komentářích, tak i já jsem po přečtení článku měla pocit, že dal někdo na papír tok mých myšlenek. Děkuji.
    Přeji hezké Vánoce Tobě i celé rodině...

    OdpovědětVymazat
  7. Ani já jsem se neubránila slzičkám dojetí. Krásné svátky.

    OdpovědětVymazat
  8. Děkuji za Vaše komentáře a souznění (Pro Hanku- komentáře na Novinkách ze zásady nečtu, chci si uchovat duševní zdraví:-))
    a Vám všem, co máme stejnou krevní skupinu:-) přeji krásné svátky

    OdpovědětVymazat