sobota 28. ledna 2012

Kmotři

Sobotní otázka bude jednoduchá - je přeci víkend a je třeba relaxovat - a návrhováJ, tedy opět dvoudílná. Nedávno jsme soutěžili na téma křest a já se k tomu vrátím. Položím jednoduchou dohledatelnou otázku: „ Kdo byli moji dva kmotřiJ?“ Plus, jako bonusJ,můžete dodat jejich profesi, aby to nebylo zas tak jednoduchéJ.
 A druhá část,  ta je formulována jako „konkurz“ J, nebo spíš návrh? - na třetího kmotra, tedy kmotra Třídní knížky. Už jsem samozřejmě o některých uvažovala, podobnou kvízovou otázku už tady i zadávala, ale pořád nemám jasno, nikoho potvrzeného, a tak to mohu nechat na Vás. Jde o to, aby to byl člověk, který vás zaujme, přitáhne, a který také bude ochotný podobnou akci absolvovat. Když už jsme společným soutěžením odhalili, že křest bude 28. března, tedy na Den učitelů - může to být jedna z cest. Ale také nemusíJ.
 Moje fantazie je v současné době velmi utlumená, takže je to na vás. A na všechny návrhy se těším, všemi se budu zaobírat.

10 komentářů:

  1. Jan Heřman měl za kmotra Viktorína Šulce. Je autor scénářů, detektivek a literatury faktu s kriminalistickou tematikou.
    Odnikud nikam měla kmotru, a byla jí Táňa Fischerová. To je herečka, spisovatelka, moderátorka, politička.

    Co takhle Zdeněk Svěrák a nebo Tříska? (film Obecná škola ;-)... a mimo jiné, pan Svěrák vystudoval Vysokou školu pedagogickou, obor český jazyk, literatura a byl nějakou dobu učitelem...)

    OdpovědětVymazat
  2. Kmotrou knihy Odnikud nikam byla Táňa Fischerová - herečka, moderátorka, spisovatelka.
    Jan Heřman měl za kmotra Viktorína Šulce, autora detektivních příběhů a televizních kriminálek.
    Další kmotr? Nic mě nenapadá. Po 10 tbl. na bolesti mi to moc nemyslí. Co třeba Jan Kačer. Mám ho ráda.

    OdpovědětVymazat
  3. Dnes to mám za tři. Vím jen herečku paní T. Fischerovou u křtu Odnikud nikam. O té jste zmiňovala několikrát. Kmotra první knihy nemohu najít. Přitom mám zato, že jsem někde četl Vaše povídání a v něm jste svého kmotra představovala. Jelikož jsem hlava dubová a nezapomínám jen berlu Mrazilku, ale i jiné věci a údaje, tak si just nevzpomenu ani na jméno, ani čím je. Snad také autor knih či něco s hudbou. Dám se podat. :)

    OdpovědětVymazat
  4. Jo, vlastně ještě návrh na nového kmotra.
    Tak nabízí se ministr školství, který by Vám mohl na křtu taky dát svůj autogram - na doklad o zvýšení platu, tedy Vašeho.
    To ale není moc reálné. Myslím, že jsem už kdysi navrhoval pana Svěráka, je také kantorem.
    Nebo by to mohl být některý držitel titulu Zlatý Ámos.
    Určitě najdete toho správného kmotra. :)

    OdpovědětVymazat
  5. Kmotr Jana Heřmana byl Viktorín Šulc, spisovatel, autor detektivek.
    Kmotra knihy Odnikud nikam byla Táňa Fischerová, herečka, spisovatelka.
    Jako kmotra Třídní knihy bych navrhovala Zdeňka Svěráka (už to tady někdo kdysi psal), nebo Hanu Maciuchovou, Ninu Divíškovou.

    OdpovědětVymazat
  6. Dobrý den, už jsem sice mimo hru, protože jsem několik dnů byla přes den mimo dosah počítače a nesoutěžila jsem, (první den jsem sice zkoušela odpovědět přes internet v mobilu, ale i když jsem pracně našla a naťukala odpověď, nevím proč mi nešlo vybrat profil přes co chci poslat komentář), ale dnešní otázka mě baví. Začnu odzadu:
    Koho jako kmotra? Někoho, kdo napsal taky něco o škole - co takhle pan Svěráka?(s ohledem na Marečka).
    A jako vtip - co třeba malého Bobeše/Dobeše (viděla jste poslední Reflex?)
    Ale bez legrace, nevím jaký vztah jste měla k poslední zajímavé ministryni školství, ale Petra Buzková by lidi mohla přitáhnout...

    A první část otázky:
    - kmotrou Odnikud nikam Táňa Fischerová za spolupráce nakladatele p. Jiřího Sládečka
    - z křestu Jana Heřmana máte sice na svých stránkách fotku, ale kmotra jsem nepoznala a jeho jméno tam není napsáno - a nenašla jsem ho ani nikde jinde. Takže nic :-(
    HanaF

    OdpovědětVymazat
  7. Nalezeno! A s tou pamětí to přeci jen není tak špatné neb pan Viktorín Šulc je skutečně spisovatel a scenárista.
    Dokonce jsem narazil v tom prosincovém článku i na toho svého Svěráka i ministra školství. Takže nic nového jsem nevymyslel. :)

    OdpovědětVymazat
  8. Právě, že je ten w.e. odmítám vypracovat domácí úkoly. A už vůbec neporadím s kmotry. Vyčerpala jsem veškerou potenciální kmotrovskou agendu na pokřtění našich dětí:-D
    Přeji hezký w.e. pilným luštitelům:-D

    OdpovědětVymazat
  9. Ještě mě napadl jeden kmotr-novinář Josef Klíma.

    OdpovědětVymazat
  10. I o víkendu na výbornou. Jste skvělí a za Vaše tipy moc děkuji a zkusím některého z nabízených. Mezi pány jsem o panu Svěrákovi také uvažovala,ale i Josef Klíma či Jan Kačer se mi líbí. Paní Buzková mě nenapadla,ale nápad je to moc dobrý. Stejně jako paní Maciuchová,tu miluju,zejména její recitaci.Zkusím:-) Jste prostě kreativní,já se dnes cítím tak trochu jako Lezarts:-)ale vlili jste mi energii do žil. Děkuji a hezký sobotní večer. A Reflex jsem viděla (zatím nečetla) ovšem vtipné a výstižné!!!

    OdpovědětVymazat