čtvrtek 26. ledna 2012

Křtiny

Křest ke každé nové knížce patří, alespoň já jsem toho názoru, a své první dvě knihy jsem pokřtila opravdu poctivě, v hezkém prostředí, s milými hosty a respektovanými kmotry. Třídní knížka si na svůj křtící ceremoniál trochu počká, sama jsem byla jeho oddálením kapku zaskočená, ale nakonec, všechno má svůj čas a symboliku, tudíž mohu i křest budoucí využít ve své dnešní soutěžní otázce. Rozdělím ji na dvě části, jedna je totiž dohledatelná, druhá tipovacíJ. Nejprve se tedy ptám, kde se křtil Jan Heřman a Odnikud nikam? Napovím, že ti,kdo mají rádi obrázky Stanislava Holého, mají úkol usnadněnýJ .
A teď tipovací hra. Dokážete tipnout, kdy  tedy bude křest Třídní knížky? I tady napovím, že datum má určité symbolické souznění s názvem, takže je to vlastně jednoduchéJ.  A bude to blíž k jaru než v zimě, respektive vlastně už na jaře.Takže až to všichni uhádnete, budu moci i oficiálně oznámit, kdy to bude, abyste si mohli zaškrtnout datum v kalendářiJ. Ovšem, ne v tom mayském...J

.                             .........o tempora, o mores, pravil už Cicero
                                                         (jaké to časy, jaké to mravy!!!) 
                                                   takže čas je opravdu pojem velmi relativní:-)

12 komentářů:

  1. Na křtu jsem byla, takže vím, že probíhal v krásném prostředí galerie U Prstenu.

    No a datum tipuji na 28.3. :-))

    ... a štve mě, že ač jsem si obě knihy právě na křtu zakoupila, momentálně je doma nemám (půjčila jsem), tak nemůžu dohledávat odpovědi. A odpověď na hudební skladatele jsem si dopoledne pěkně našla, pak odešla do práce- no a pak už tam byly odpovědi :-(( ... takže tak ;-)

    OdpovědětVymazat
  2. Obě knihy se křtily v kavárně galerie U Prstenu v Praze.
    Křest Třídní knížky nemůže být jindy, než na den učitelů :))
    Musím Vás pochválit na zajímavý výběr otázek, vždycky tady dopoledne nakouknu a už se těším, co jste zase pro nás nachystala:)

    OdpovědětVymazat
  3. Křest knih Jan Heřman a Odnikud nikam probíhal asi v centru Prahy v kavárně U Prstenu.
    Křest poslední knihy by mohl být na Den učitelů 28.3.?

    OdpovědětVymazat
  4. Jan Heřman a Odnikud nikam byly křtěné v pražské kavárně - galerii U Prstenu.

    Hm, symbolické souznění s názvem... Tak co, když si tipnu křest Třídní knížky na 28. března, budu mimo? ;-)
    (Vzpomněla jsme si na narození Jana Ámose Komenského, u nás na ZŠ s tím vždycky "hodně nadělali", tak mi to datum z paměti jen tak nevymizí.)

    OdpovědětVymazat
  5. Děkuji za knížku, dnes jsem si ji koupila a udělala mi velkou radost.
    V obchodě jsem ji nenašla, tak jsem použila eshop luxoru..
    P.

    OdpovědětVymazat
  6. A ještě křtít se bude určitě na Den učitelů, že??
    P.

    OdpovědětVymazat
  7. Tak tomu říkám opravdu lehká otázka. Ještě že existuje ten chytrý google. :)
    Celý křest probíhal v centru Prahy v kavárně U Prstenu. To se poučím i o pražských kavárnách.
    Druhá doplňující otázka bude asi o Dnu učitelů, který se slaví na narozeniny J. A. Komenského. To je tak oblíbený učitel, že si jeho rodiště přivlastňují hned tři místa. :)

    OdpovědětVymazat
  8. Schválně jsem tuto otázku položila své lepší silnější polovičce, a jeho typ je 19. března nebo 16. května :-)

    19. března 1896 otevřela Křižíkova společnost "Elektrická dráha Praha – Libeň – Vysočany" tramvajovou dráhu vedoucí z dnešní Florence do dělnických předměstí Libně a do Vysočan.

    16. května 1881 vyjela v berlínské čtvrti Lichterfelde první elektrická tramvaj na světě.

    OdpovědětVymazat
  9. Dnes jdu za školu s "Třídní knihou"!
    Hezké kvizování:-D

    OdpovědětVymazat
  10. Třetí křest skutečně bude 28. března na Den učitelů- tímto Vás všechny již předem zvu. A zda bude U Prstenu, jako předchozí dvě, se ještě neví, ale asi ano, tradice je tradice. Takže opět postup do dalšího kola bez ztráty desítky:-) Blahopřeji všem. A Margit, silnější polovička má chytré nápady, ráda si hraji s různými daty a výročími, a tato jsou zajímavá.
    A děkuji všem,co si knihu zakoupili a doufám, že je potěší. I dnes děkuji za Vaši hru a hezký večer

    OdpovědětVymazat
  11. Pozvání platí i pro mne? Přišla bych ráda.
    P.

    OdpovědětVymazat
  12. Já sice nevím, kdo se pod Vaší tajemnou iniciálou P. skrývá,:-) ale ráda uvidím a poznám všechny své čtenáře:-) Ano, samozřejmě.

    OdpovědětVymazat