pondělí 6. února 2012

Mrazivé zamyšlení

Jsou lidé, kteří v zimě ožívají, a jsou jiní, co museli být v minulém životě medvědi, protože by nejradši zalezli a spali a spali a spali. Jsem si naprosto jistá, že patřím k těm druhým. Letos jsem se dlouho radovala, že zima nedorazí. Jarní leden by takřka dokonale vyhovoval.  Pravda, nějaký náznak zimy by mi nevadil, je přeci leden, ovšem únorové variace zimy mě dokonale paralyzovaly. 
    Některým lidem to ale vůbec nevadí. Ba dokonce existují lovci mrazuJ ( to jsem dosud vůbec netušila - znám lovce pokladů, věna, zážitků, ale mrazu?), jsou i tací, co si jdou vyzkoušet spánek v mínus třiatřiceti stupních mrazuJ, což je adrenalinová aktivita, která se naprosto vymyká mému způsobu vnímání realityJ. Je mi jasné, že se musím se zimou nějak popasovat, ale pro někoho, kdo je spokojen teprve od pětadvaceti kladných stupňů výše, to není vůbec žádná legrace.
    Už jsem párkrát zkusila hledat potěšení i v těchto mrazivých situacích. Nabalila jsem se jako koule a vydala se na procházku. Ono se psem je to takřka povinnost, ale nutno konstatovat, že on má víc rozumu než já. Odskočit si, vyvenčit se a zase domů. Moji snahu o procházku v mínus patnácti moc nechápal. Zábly ho tlapkyJ. Mně zase zamrzaly nosní dírkyL, takže jsme se raději vrátili do vyhřátého domova. Prostě zimu by bylo nejlépe prospat. Je tu ale ten problém, že musím do práce. Jakou zvolit variantu- nespolehlivou MHD, plnou choulících se bezdomovců, nebo auto, kterému se nechce startovat?
 V teple podobné dilema odpadáJ!
    Většinou teď proto bývám permanentně naštvaná, bez ohledu na všechny psychologické příručky o pozitivním přístupu k životu. V těchto mrazech mohou být pozitivně naladěni tak akorát EskymáciJ.
   Některým jedincům jde ale sžívání s mrazivou atmosférou poměrně dobře. Třeba mladíkovi, kterého potkávám při venčení. Chodí běhat, stále v tričku!! Vášniví lyžaři a bruslaři asi také nejsou příliš rozladěni trvalým přílivem arktického vzduchu. Nutno připomenout i otužilce, kteří se o Vánocích cachtali v celkem teplé Vltavě, tudíž konečně nastala jejich vytoužená doba ledová.
    My teplomilové ovšem netrpělivě čekáme na globální oteplování. Dnešní ranní teplota mínus dvanáct dává miniaturní naději, že nejhorší máme za sebou a snad už zase bude lépe. Únor bílý prý pole sílí. Co ovšem sílí tato mrazivá  únorová fáze nějak nedokážu odhadnoutJ

10 komentářů:

  1. Ne, ne milá Jitko, nejhorší nemáme za sebou. Právě vyšla informace, že bude ne-li hůř, tak aspoň stejně ještě pěkně dlouho. Ale raduj se ze svých - 12,0 . Tady u nás už je týden každé ráno víc jak - 20,0. Konkrétně dnes bylo - 23,5, ale už jsme měli ve čtv a pá i - 25,0. Zimu toleruji, ale tohle je i na mě dost. Na lyže atd. bych ráda, ale - 10,0 přes den mne odrazuje. NAše Viki(fena) už dobrovolně chodí ven jen 2x denně na rychlé vyvenčení a ještě požaduje kabátek a botičky. Brrr. Těším se na jaro !

    OdpovědětVymazat
  2. Vy se máte, pouze -12st. u nás -21 st. A musím ven, berk.Doufám, že se nevrátím domů v tuhém stavu:-D

    OdpovědětVymazat
  3. Nu, tak jestli tento stav bude ještě dlouho, tak asi doopravdy skončím v tuhém stavu:-)To nevydržím. A najednou si nejsem jistá, jestli jsem se ráno nepřekoukla a opravdu bylo jen mínus dvanáct. Úplně jste mě zviklaly. Ovšem rampouch se zviklá-vyviklá- snadno:-) Též se neskutečně těším na jaro. Moc:-)

    OdpovědětVymazat
  4. Únor bílý pole sílí. Toto moudro našich předků je sice pravda, ovšem předkové nevěděli nic o holomrazech, nebo minimálně. V zimě prostě bývala zima, ale i sníh, který před zimou chránil. Dnes je zima houpavá - od rozkvetlých fialek po arktické teploty, od holých polí a strání po přívaly sněhu. Takže pokud je náhodou únor bílý, tak spíš TS a silničáři šílí. :)

    OdpovědětVymazat
  5. Ač jsem člověk milující podzim a zimu, musím přiznat, že už je toho moc. A jak píše Iva, ještě se mrazu dlouho nezbavíme. Nejvíc mě štve, že teď nemohu chodit na podvečerní procházky. Jednak proto, že při -15 to jaksi není ono, ale taky proto, že inverze je u nás hrozná a než bych se vrátila přiotrávená, to raději zůstanu doma. A tak spolu s Vámi budu vyhlížet jaro:).

    OdpovědětVymazat
  6. Já vám to říkala, brr
    http://www.novinky.cz/domaci/258287-dnesni-mraziva-noc-nebyla-to-nejhorsi-meteorologove-cekaji-absolutni-rekord.html

    OdpovědětVymazat
  7. Tak to mě sráží na samé dno mé depresivní mrazivé kotliny. Já, stará naiva, uvěřila, že tento týden bude lépe a ono nic. Nu, jde to z Ruska , tak je to na dlouho:-) je třeba nějaký vnitřní oheň, abychom to přečkali:-)

    OdpovědětVymazat
  8. Brrr, nemám ráda zimu, jsem teplomilný člověk. Potřebuji k životu teplo a sluníčko.
    Pomooooc.

    OdpovědětVymazat
  9. Podle všeho se mrazivá teta z Ruska hodlá zdržet do konce února. Snažila jsem se definovat...ale pořád mi vychází ta labilní kombinace lední medvěd - lovec mrazu. Radši se v tom nebudu moc hrabat :). Nohy v teple a pohodu přeji!

    OdpovědětVymazat
  10. únor bílý-pole sílí, ale já chřadnu!!
    nejsem zimní typ- teď se to definitivně potvrdilo- stačí pohled na teploměr a aniž bych vystrčila nos do té mínusové reality, tuhnou mi rysy :-))
    Nechci teplotní rekordy, chci slušnou a vlídnou zimu, která už se pomalu chystá k odchodu! ;-)

    OdpovědětVymazat