sobota 31. března 2012

V.I.P. zprávy

Nalákala jsem hosty (doufám tedy, že ne všechnyJ, že přišli i kvůli mně J) na paní Vránovou, která nakonec nedorazila. Jelikož nechci vypadat jako nějaký mystifikátor nebo člověk, co hází plané sliby, zkusím vysvětlení a zároveň popíšu anabázi hledání kmotra. Tak tedy, paní Vránová se mi znovu ozvala ve čtvrtek odpoledne. Moc se divila, že akce už proběhlaJ, prý si jí zafixovala na příští týden. A navíc jí prý bylo tak špatně,že ani maily neotvírala a ani na konzervatoři neučila a je tedy ráda, že nikam nemuselaJ. Prý jsem jí měla ještě večer zavolat. No, to jsem asi měla, ale neměla jsem její číslo (byť jsem ho asi mohla vyhledat) a tak nějak jsem spoléhala, že domluvené věci platí. Nehledě na to, že když jí bylo špatně, tak by asi stejně telefon byl houby platný. Nu, jsem ráda, že se to alespoň takto vykomunikovalo, že zde mohu podat vysvětlení a nevypadám jako někdo, kdo si vymýšlí J.
Nicméně inspirovalo mě to k zamyšlení nad hledáním kmotra, nad prací pro lidi a v neposlední řadě o hodnotě daného slova či smutném faktu, že slibem nezarmoutíšJ. Postupně tady svoje úvahy zkusím rozkrýt. Dnes začnu uvolněněji, svoji anabází s hledáním kmotra. Není to vůbec jednoduché, a že k Odnikud nikam přišla (doopravdy)Jpaní Fischerová, vnímám dnes tak trochu jako zázrak.J
   Kniha mediálně známého kmotra potřebuje, doba je taková a knížku to (byť o kousek) posune někam jinam. Většinou to údajně autorům poskytují jejich nakladatelství či agenti, já si vše dělám více méně sama, L(sám si napiš, sám si prodejJ), což s sebou v určitém bodě přináší únavu, vyčerpání i skepsi. Nicméně, kmotra jsem chtěla. Pátrala jsem i po Vašich názorech, kdo by Vás přitáhl, a právě z Vašich nápadů mě zaujala paní Maciuchová. Miluji její přednes, skvěle hraje kantorku a jistě i učí herecký potěr. Ideální kmotra.

 Ani se se mnou nebavila. L

Zkusila jsem kontakt přes její kamarádku, přes televizní stránky, nic. Škoda, ale to je život. Hledám dál. Zdeněk Svěrák ústy divadelní mluvčí zdvořile, leč jasně, odmítl. Slušně odmítla i mluvčí Báry Hrzánové a Veroniky Freimannové. Ostatní se se mnou ani nehodlali bavit. LProstě, jak mi řekla kamarádka z médií, V.I.P takové akce dělají jen tehdy, když je to ve světle reflektorů, za přítomnosti Blesku, TV Nova a jen pro své (nejlépe další VIP) kamarády. No, a to já nejsem, tudíž jsem při hledání pomalu a jistě podléhala skepsi. Pak mi poradili, ať to nevzdávám a zkusím paní Vránovou, prý má kontakt na sebe na netu,což hvězdy normálně úzkostně tají. Nu, tak jsem to zkusila, napsala zdvořilý mail a ona souhlasilaJ. A to už jsem tady asi popisovala. Radost, nesu knihu do Rozhlasu, těším se, inzerujiJ.
 A pak nicL.
   V. I. P. známosti si asi budu muset "vychovat"J, protože Ben Cristovao,  můj žák a nyní mladá star, nakonec doopravdy přišel, viděl a zvítězil. Byl úžasný (což také nemusí být pravidlem, některým mladým hvězdám sláva stoupne do hlavy natolik, že rázem ztratí kontakt s realitou). Ben ho neztratil, byl milý, bezprostřední a okouzlující, jako vždy. I moje dvě kmotřičky- Marie Holá s KlárkouJ, byly skvělé, měla jsem je angažovat hned a ušetřila bych si adrenalinový začátek. Příště, bude-li nějaké, protože v současnosti se cítím tak, že už žádný křest, žádná kniha,L nemá to cenu.
   Ale pomine-li tato skepse, pak už žádnou V.I.P. nechci. Chápu, že nechtějí, nemohou, nehodí se jim to.
Uráží mě, když přezíravě nekomunikují.
 A mrzí mě, když pak nedorazíJ
( optimisticky věřím, že šlo opravdu o nevolnost a to se prostě může stát a naprosto to chápu. I když...J?)


10 komentářů:

  1. Křesty knížek jsou náročné... Teda hlavně ta organizace :-) Nakladatelství se do nich nechtějí pouštět, finančně se jim to nevyplatí. Tak si je zařizujeme sami :-)
    A je vidět, že křest se povedl, z fotek je vidět, že jste si to užili!

    OdpovědětVymazat
  2. Paní profesorko, mám pro Vás historku: Vaši knížku jsem po napínavém pátrání sehnala, během jednoho večera mezi psaním příprav zhltla, druhý den půjčila dál. Pak se na chirurgii objevil Váš žáček. Zrušila jsem pořadník a Knížku za účelem zmírnění bolesti nechala přečíst jemu. Zázračně se uzdravil, byl propuštěn a Vaše-moje knížka nikde. Ptala jsem se sestřiček, ptala jsem se doktorů, ptala jsem se všech.... No a až včera, když si ji nastudovalo celé oddělení, se objevila. Tak huráááá. Chybí mi Váš podpis, ale za tolik spokojených, pobavených a snad i krapet zamyšlených čtenářů to snad stojí. Díky!!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I já Vám děkuji,moc to je pro mě skoro neuvěřitelná příhoda. Ale velmi povzbudivá a optimistická. Děkuji moc a přeji hezkou neděli

      Vymazat
  3. Myslím, že je opravdu lepší mít "normálního" kmotra, pak je i vše přirozenější! Jestli jdu na křest knihy, jdu kvůli autorovi a ne kmotrovi. Nevím, proč by si měl někdo přihřívat svojí slávu na tom, kdo odvedl opravdovou práci. Když mám vernisáž, dělá mi radost, když mi jí zahájí dobrá kamarádka, prostě"obyčejný člověk z lidu":-D
    I bez křestu, si půjdu koupit Vaší novou knihu!!!

    OdpovědětVymazat
  4. Nádherné fotky. No jo, no, VIP na obyčejné lidi nemají čas.

    OdpovědětVymazat
  5. Jitko, nesmutněte.
    Dnes je úplně bohužel tohle téměř pravidlem nejen u VIP, ale i u zaměstnavatelů, kam pošlete odpověď na inzerát ohledně práce a stejnou zkušenost mám i s učiteli na VŠ, prostě se nenamáhají ano ozvat, i když četli mail....co člověk osobně nedomluví, to není....

    OdpovědětVymazat
  6. To je smutný..nechápu to...mrzí mě to i za tebe, jitko...

    OdpovědětVymazat
  7. Všem Vám děkuji za milá a povzbudivá slova a i díky Vám se dneska už tomu je směju:-) Díky:-)

    OdpovědětVymazat
  8. Jitko, na všechny slavné se vykašlete, vždycky je nejlepší křest v přátelském kruhu, lidi na něj přece přijdou kvůli vám, ne kvůli někomu, kdo tzv. VIP. Je to VÁŠ den!!!

    OdpovědětVymazat
  9. Lucie, děkuji, teď už to také vím a už se tomu směju. Ale v okamžik O mi bylo docela horko:-) Naštěstí to dobře dopadlo. A díky za povzbuzení:-)

    OdpovědětVymazat