neděle 4. března 2012

Železná lady

S nedělí konečně přišel i čas pro kulturu a Oscarem oceněná Meryl Streep byla lákavá volba. Ne snad pro Oscara samotného, ale prostě jen proto, že Meryl máme rádi a její umění obdivujeme. Již několikrát jsme tady pěla chválu na  Bio Oko, a nelze než v ní pokračovat. Oscarové filmy i jiné lahůdky tady máme pěkně naservírované, rychle, včas a bez zbytečného humbuku. Tudíž jsme dnes vyrazili za Železnou lady. Pamatuji si na ni s dětství, kdy ji tehdejší Československá televize vysílala jako odstrašující příklad drsného kapitalismu. To ještě v době, kdy se netušilo, že i my budeme mít své ironmany (lady v české politice nemámeL,). I když u nás by přízvisko železný asi nesedělo, víc padnou termíny jako nekompetentní nebo zlodějský, to bude jednou trhákJ. I když film Král zlodějů už natočený byl, tak asi bude třeba hledat výstižnější název. Ovšem zpět k Železnélady.
Meryl skvělá, jako vždy. A film ostatně také, ač kritiky většinou hovoří o opaku. Nevím, co se tedy od filmu o Margaret očekávalo, jestli nějaký brilantní rozbor historie či války o Falklandy, netuším. Podobné studie čekám od dokumentů případně od Historie.csJ, ale hraný film, byť životopis, poskytuje jiný úhel pohledu. Jde, podle mého, o pohled na život jako takový, a ten mi Železná lady zprostředkovala. Určitě jde o film, který stojí za vidění. Třeba takový Artista, ten mě neláká vůbec. Ale to je už zase úplně jiná otázka.

3 komentáře:

  1. Byli jsme včera s manželem a byla jsem nadšená, on tedy Meryl Streep moc nemusí, ale právě proto byl nespíš tak nadšený, protože se jí Železná lady skoro vůbec nepodobala...:-)

    OdpovědětVymazat
  2. Na Železnou lady se moc těším, Meryl Streep mám ráda a snad v žádném filmu mě nezklamala.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hlídala jsem termín 1.3. jako ostříž aby mi pak šoupli směnu navrch. A tak nyní po sérii neodolatelných nočních jsem dnes odpočla a doufááááám, že zítra snad ...a těším se moc

      Vymazat