úterý 15. května 2012

Poslední zvonění

Květnové dni jsou ve znamení stálých tradic. Dnes vyplul na světlo boží pradávný zvyk posledního zvoněníJ.Oktáva v oblečení po maminkách, které vydává za historické kostýmyJ, láká z příchozích i kolemjdoucích peníze. Není to zrovna moje oblíbená aktivita, ale mlčím a toleruji. I my jsme to dělávali, jen jsme přidávali divadlo. Podobně jako dnes jsme se namaškařili a snažili se mladší spolužáky obrat o nějaké drobnéJ. Ovšem za něco, hráli jsme scénky, zpívali a celé dopoledne bavili celou školu. Dnes to vidím spíš jako sofistikované žebráníJ, ráno stojí u dveří a když nezaplatíte, zlijí vás nějakými „moskevskými duchy“J. Žádné vystoupení, žádná přidaná hodnota. Tedy u nás,nevím,jak to chodí na jiných gymplech. Takže ráno jsme měli zpestření života u vstupní branky a odpoledne jsme jim zacinkali na cestu do života. První poslední zvonění mají tedy naši maturanti úspěšně za sebou. Teď ještě, aby odmaturovaliJ. Ale myslím si, že to zvládnou .  A kdyby ne, trochu si zaprotestují, ministerstvo se jim za obtížnost omluví a pozmění se hodnocení. Prostě, cestou nejmenšího odporu, hlavně, ať nám všichni odmaturujíL

3 komentáře:

  1. Minulý pátek mě přepadlo v centru Brna několik skupinek maturantů se slovy: "Přispějte nám na maturitu!" Moje odpověď vždy zněla: "Přispěla bych, kdybyste řekli prosím." Vychovávat se holt musí v každém věku. A tak jsem se dvakrát dozvěděla, že jsem kráva.
    Té jediné skupině, která to "prosím" řekla, jsem přispěla.
    HanaF

    OdpovědětVymazat
  2. Právě jsem zjistila, že jsem hodně stará. Za mě takový zvyk neexistoval a přiznám se nechyběl mi. Vrchol mého nesouhlasu s touto taškařicí nastal, když naše děti několik let koncem roku, chodily zmalováni růží, zlity vším možným i nemožným, což mělo krom jiných následků i zničené oblečení. Po několika letech už děti byly tak terorizovány, že poslední zvonění trávily doma. Někdy mě to přijde, více jako šikana, než recese:-( Po takových zkušenostech na střední škole, když to bylo jejich poslední zvonění, to pojaly velice chytře. Na schodech školy,před vyučováním, připravili všem spolužákům a profesorům, nádherné muzikálové představení. Po ukončení se ocitly pod sprchou peněz.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přidávám se k "dříve narozeným" :-). Za nás tedy poslední zvonění bylo,ale pouze v budově školy.V každé třídě jsme předvedli krátkou scénku,jestli jsme za to něco dostali,to si teda už nepamatuju,ale spíš ne.Hlavně jsme se u toho bavili jak my, tak i diváci.Dokonce se i profesorský sbor podivoval,kde se v nás ten "herecký talent" bere.

      Vymazat