pondělí 21. května 2012

Svět knihy


Letošní knižní svátek šel trochu mimo mě. Moje knihy se tam neprezentovaly a tudíž i pro mě nebyl prostor. A většinou když vidím tolik knih pohromadě, přepadne mě splín, neřku-li deprese. Jednak proto, že si říkám, zda má v této záplavě smysl ještě něco publikovat a že se zcela jistě můj trojlístek musí v tom moři knih utopit. A druhak proto, že je to vždy velký atak na moji peněženku. Nicméně, neodolala jsem. Využila jsem pozvání svého pana nakladatele a v nedělním odpoledni vyrazila. Pan nakladatel mě sice vítal slovy, že kdo pozdě chodí…..J, údajně měl být největší nával v sobotu,(tedy jen do okamžiku, kdy vypuklo hokejové utkání. To dokázalo sály vylidnitJ). Nu, jako by mě neznal. Davy nemusím, tudíž jsem si poklidného putování mezi stánky docela užívala. Rumunská literatura, které byl letošní ročník věnován, není sice můj šálek kávy, ale i tak bylo k vidění a ke koupení Jtolik věcí, že jsem se vracela domů docela vyčerpaná. I poklidné nedělní odpoledne nabízelo plno zajímavých atrakcí. Díky svému orientačnímu nesmyslu se v Průmyslovém paláci neumím moc orientovat J a nikdy nevím, které je levé a které pravé křídlo. Identifikační zdrojem se mi letos stalo poznání, že nalevo bylo děsné vedro. Obdivuji vystavovatele, že to tam v tom pekelném, takřka nedýchatelném prostoru, vydrželi už od čtvrtka. Šla jsem po svých oblíbencích, jako je Erskine, Váňová či Urban, ale nenarazila jsem na nic, co bych už neměla. Potěšil mě kontakt na jedno vydavatelství, které by možná i šlo do mého Přemysla, čemuž se můj nakladatel brání. Tudíž jsem získala cenný skalp a jsem zvědavá, jak se to vyvine. Víc neprozradím, abych nezakřiklaJ. A tak jsem si tam bloumala, fotila a utrácela. Prostě knižní svátekJ

Svět rumunské knihy

                                                            I pejsci chodí na festival
                                                            Diváky je třeba upoutat
                                                          Pulty knihami vskutku přetékaly
                                                      I historie zde měla své místo
                                               Česká televize se tradičně věnovala dětem
                                                    Komiks je současným fenoménem
                                                         I jeho hrdinové se prodávají:-)
                           Tady jsme kdysi rostli s knihou i my- Odnikud nikam. Letos rostli jiní:-)
                                                           I komiks má svou historii
                                                           Moje oblíbené staré mapy
                   Štastná hodinka slev vytvořila prřed nakladatelstvím Argo až nenedělní fronty:-)
                                           Nová Erskinová vyjde až o Vánocích:-(
Našly se i smutné okamžiky
                                                          I festival má své superstar:-)
                                                              Čtenáři jsou různí:-)
                                                 I neděle měla zajímavý program
                                                                      A končíme...
                                     Na rozloučenou bulharská věž. Z knih se dají dělat věci....:-)


1 komentář:

  1. Jůů, tam by se mi líbilo. Jen mě mrzí, že nemám na knihy tolik času, kolik bych si přála.

    OdpovědětVymazat