sobota 2. června 2012

Tady hlídám já

Většinou nechodím večer do kina, nemám na to popcornem obalenou nervovou soustavu. Ale zase pozvání na filmovou premiéru nepřichází každý den a tak jsem proti svým zvyklostem vyrazila na film ve večerních hodinách.  Možná i proto, že hlavní roli hraje jezevčík a pro ty já mám slabost. Je dost podobný Zachariášovi, který ovšem do kina samozřejmě nemohl. Ne všude jsou vstřícní jako v OkuJ. A navíc, hosté promenující se po červeném koberci by ho asi vybudili k zuřivému štěkotu, tudíž bychom stejně byli vyvedeniJ. Stačil ten filmový jezevčík. Po všech úvodních slavnostních ceremoniích film začal. A je jasné, že se blíží léto a prázdniny, příběh to jasně evokuje. Nemám ráda prvoplánové „útoky“ přes nesnesitelnou roztomilost dětí a zvířat, ale tady jsem to nijak silně nevnímala.  Není to nic nového pod sluncem, více méně se opakuje Poledňáková ze svých ještě snesitelných let, genderově se prohodily role - hlavní hrdina není rozpustile neodolatelný kluk alias Tomáš Holý, ale současně akční dívenka (ale šikovná, musím uznat), a jinak vše podle zažitých standardů. Nicméně, příjemně to plyne, dá se na to koukat (kdo by rád nekoukl na VaculíkaJ), moc sympatický je (alespoň mně) pan JavorskýJ a samozřejmě, úžasný jezevčíkJ.  Takže film, na který jsem původně ani nechtěla jít, jsem měla v premiérovém podání a docela mě pobavil. Příjemné letní podívání, které avizuje, že prázdniny už klepou na dveře. Však také už stříhám metrJ


2 komentáře:

  1. Byla jsem na tom s dcerou v sobotu v poledne, v sále bylo celých osm lidí, ale nám se to taky líbilo.

    OdpovědětVymazat
  2. Jsem sám k sobě kritický, takže vím, kde by mohl být film lepší. Nicméně bych strašně rád poukázal na "taktické" tahy distributorů. Věřte nevěřte, máme velice časté dotazy k nasazení filmu do odpoledních hodin a k absenci večerních představení. Sám si pamatuji, jáké "dobrodrůžo" bylo , když jsem o prázdninách jako malý kluk vyrazil večer do kina. To tam nebyly několikalitrové popcorny a z každé strany nevyčuhoval akční nebo kreslený hrdina. Ale bylo tam příjemně. Takovou atmosféru jsme chtěli navodit. A věřte, že u dalšího filmu si pohlídáme, abyste mohli i vy vyrazit do kina na doufejme povedený český milý film nikoli v poledne, ale v ten čas, který je vyhrazen těm větším, jejichž měřítkem ale není kvalita. A to mě osobně štve.
    Juraj Šajmovič

    OdpovědětVymazat