pátek 20. července 2012

Nebezpečná metoda

Pásla jsem po ní už dlouho a v podstatě jsem byla smířena, že snad až někdy na DVD, protože mi prostě unikla. A ejhle. Bio Oko opět nezklamalo a ve svém programu Nebezpečnou metodu má.  Takže samozřejmě nešlo nejítJ.  Příběh Junga a Freuda je celkem logicky sonda do psychoanalýzy a film si mě našel zrovna ve chvíli, kdy mám rozečtený Freudův životopis. Prostě správné načasováníJ.
  Film je ale víc o silných vztazích, se kterými si kupodivu ani vztahoví profesionálové, kterými by psychoanalytici měli být, neumí lehce poradit. Prostě i v těchto oblastech platí staré české, že kovářova kobyla a ševcova žena chodí bosaJ. Psychoanalytik, který dokonale chápe problémy jiných, se svými si neví rady jako my všichni. Přesto, nebo právě proto, se tady proberou základní vztahová témata, anarchie či maloměšťáctví, generační vzpoura a celá řada palčivých témat. Pravda, toho masochismu na mě bylo trochu moc, přeci jen jsem asi víc konzervativní člověkJ, ale sem to patří. Stejně tak jsem měla jinou představu o Jungovi a jeho práci, takže jsem se vlastně i poučilaJ. Ač vážná tematika, film je prošpikován humorem i vtipem, určitým sarkasmem i nadsázkou a mě bavil. Ostatně jako celé filmové léto, když to skutečné je poněkud podivné (pravdou je, že v souvislosti s letošním létem je rozhodně lépe citovat jiného klasika, a to dědu KomárkaJ ze Samoty u lesa, protože to počasí opravdu takové jeL. Pak nezbývá, než pořád chodit do kina.
 Ovšem heslo: "Freude,Freude, vždycky na tě dojde,"je zde potvrzeno. Platí!J.

Žádné komentáře:

Okomentovat