neděle 12. srpna 2012

Darda

Na dnešní neděli připadla Darda. Ne snad, že by se něco tak závažného přihodilo (díky bohu), naopak. Darda je kniha. Avizovaná jako pokračování Hrdého Budžese (ten mě bavil) a Oněgin byl Rusák (ten už méně). Je tedy jasné, že jde o autorku Irenu Douskovou. Její Darda je samozřejmě vícevýznamová, nejde jen o dardu v podobě zprávy o rakovině, ale Darda je i její manžel, který ji v podstatě hned v úvodu opouští, což hrdinku ( z mně nepochopitelného důvodu) trápí a mrzí. Z toho, jak byl Jindřich Darda vykreslen, bych spíš pochopila, že se bude radovat, že ji taková nepovedená varianta mužského exempláře přestane komplikovat život, ale zde je to vnímáno z jiného úhlu pohledu. Kniha je stále vedená jako humorná, byť řeší závažné problémy onemocnění rakovinou a boj o přežití, je jistě hodně sebereflexní, ale nečetlo se mi to dobře. Proč, těžko říct, neumím to přesně definovat. Chvíli mě to bavilo a chvíli zase ne, musela jsem přeskakovat a to mi vždycky trochu vadí. Možná jsem po ní nesáhla ve správný čas a její okamžiky ještě přijdou. Každopádně Darda nebyla taková darda, jak bych očekávala, byť jsem ráda, že jsem ji přečetla. Uvidíme, třeba se k ní někdy vrátím...
                                                        

Žádné komentáře:

Okomentovat