neděle 19. srpna 2012

Obrázky z Bretaně

Mám ráda knihy Jana Šmída. Vzhledem k tomu, že se cítím být trochu frankofilem, asi není divu. Ostatně i televizní a rozhlasové pořady Jana Šmída mám ve velké oblibě, ale dnes chci psát o knihách. Je neděleJ. Mám před sebou Obrázky z Bretaně. Bretaň je moje srdeční záležitost, jsem v tom tak trochu jako Jan Zrzavý a kdyby se mi poštěstilo na stará kolena se tam odstěhovat, byl by to krásný podzim života. Zatím se musím spokojit s ojedinělými návštěvami, případně četbou knih. A Obrázky z Bretaně jsou úžasné. Jako ostatně celá tato řada, Obrázky z Provence, z Paříže, z Normandie, z Burgundska či z Champagne. Ještě nemám z Korsiky, ale to může být i tím, že na Korsice jsem zatím nebyla, zatímco ostatní zmíněné kraje procestované mám. A ráda pak objevuji známá místa i v těchto knihách. Proto se dnes kochám Bretaní a je to zážitek. K tomu francouzská hudba, víno a trochu sýrů a neděle jako vystřižená z reklamních šotůJ. V Bretani jsou místa, kde se zastavil čas, píše Jan Šmíd hned v úvodu. Například v Locronanu by dnes klidně mohli natáčet nějaký historický film a vůbec by nemuseli měnit kulisy (to mohu potvrdit) A nad knihou Obrázky z Bretaně se také umí zastavit čas. Krásný zážitek.
                           

7 komentářů:

  1. JJ, sladká Francie "ce la vie"!!! Mohu jen potvrdit a doporučit, je to nevyčerpatelná studnice nádhery!!!

    OdpovědětVymazat
  2. Tyto knížky taky miluji, jsou úžasné a Francii plánuji příští rok naživo:-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také bych za rok ráda naživo. Doufám, že to vyjde a těším se.

      Vymazat
  3. Jé Jitko další tip na skvělé knihy o Francii :-)
    Právě čtu knihu Skoro Francouzka, tip od Vás !

    OdpovědětVymazat
  4. Tak to mě moc těší, že Vás moje tipy baví. A hezké čtení přeji:-)

    OdpovědětVymazat