pondělí 6. srpna 2012

Partička

Bytostně nesnáším partičku. Tedy tu televizní. Nejsem vyznavačem jejich humoru, vnímám ho jako trapný, zejména v podání Suchánka a Genzera. Ti dva další se mi sice zdají šikovní, ale nechápu, proč tohle dělají. Ale je to asi jejich šálek kávy, můj ne, budiž. Nesleduji, nebaví mě a i při sebevětší snaze nechápu to obrovské množství jejich příznivců. Budiž, řadím se do minoritní skupiny vyznavačů jiného humoru. I přesto jsem se zájmem sledovala, co tato rádoby populární skupina provede na Konopišti. Ve zdejším amfiteátru se minulou sobotu konalo jejich vystoupení. Obrovská sláva a událost pro celý kraj, dlouho dopředu beznadějně vyprodáno, přestože nejlevnější lístek byl za šest set. Nebyla jsem, takže příběh prodávám tak, jak jsem koupila. A odpovídá to mojí představě o celé této „partičce“! Takže: Partička je inzerována od tří do devíti hodin. Přírodní divadlo narvané k prasknutí. U vchodu vám seberou deštník (asi abyste naše VIP umělce nezastínili či nějak neohrozili) a, podobně jako na letišti, vaše viditelné nápoje (osobní prohlídka zavazadel kupodivu nebyla, ale běda, pokud jste v horkém odpoledni nesli svou pet lahev v ruce!) Horko samozřejmě budí žízeň, k dispozici je pouze pivo či předražená a přeslazená limonáda (dvě deci za 35 korun). Na jevišti tzv. „předskokani,“ tedy kapely, na které nikdo nepřišel. Na celoplošné projekci běží stále dokola jeden klip z Partičky, který, viděný po dvacáté, irituje i její vášnivé obdivovatele (tedy zjevně celý amfiteátr).
V sedm nastoupí Partička ze Slovenska a poté přijde ukrutný, ale doslova ukrutný, liják. Deštník dostanete zpět jen tehdy, když odcházíte. Ale odejděte, když jste vyplázli minimálně šest stovek za osobu a páni umělci z Prahy se ještě neráčili ukázat? A tak fanoušci čekají. V dešti, bez deštníku, s předraženým pitím. Když se před devátou „mistři“ ukážou, vypnou proud. A nikdo neví, co bude dál. Umluvit obří prostor bez techniky nelze. A tak fanoušci čekají, v dešti, ve tmě, s předraženým pitím,bez deštníku. Ti, co čekali už od tří, mají tedy můj obdiv. Nebo spíš je nechápu, ale každé odvětví má zjevně své skalní fandy. Něco evidentně odehráno bylo, neb masy se z Konopiště valily kolem půl jedné, patrně si spokojeni se svou dávkou humoru - lze li to vystoupení tak nazývat. Pro mě se jako humor, rozhodně tedy černý, jeví situace předcházející vystoupení těchto šampiónů. Ba dokonce jsem zaslechla, že páni nějak nechápou, proč se lid obecný zlobí, že jejich vystoupení bylo tak kratičké, vždyť oni tam přece byli. Že nebyli na jevišti je přeci jedno,ne? Nu, jak říkám, je to zážitek zprostředkovaný, ale jsem nakloněna věřit každičkému slovu. Jen to potvrdilo moje mínění o Partičce.
A samozřejmě i organizátorech, snaha  jen vytřískat peníze bez ohledu na cokoli je tady tak zjevná, až to bije do očí.
Lidi, kteří na to skočili, radši nehodnotím. Určitě by se mi to ve zlém vrátilo...A pak, každý máme své...

8 komentářů:

  1. V televizi jsem na ně jen jednou nahlédla a od té doby se tomu intenzivné vyhýbám, stačí mi upoutávky. Nechápu podobně jak Vy, jak se TOHLE může považovat za humor. U nás byli taky, taky vyprodáno, lístek za 400,- což je v porovnání s Konopištěm za hodně, protože to bylo pouze jejich představení, žádný doprovodný program. I když nebrali lidem u vchodu deštníky :o) Vždycky si říkám, kam to spěje s kulturností národa... LenkaK

    OdpovědětVymazat
  2. Mám dvě děti, které zpočátku Partičku doslova "žraly", teď se mrknou, ale není to pravidlo. Loni nás uprosily, takže jsme zakoupili lístky a jeli na natáčení, právě vrcholila vedra, takže síla, ale na druhou stranu nemůžu říct, že by se nám to nelíbilo, je fakt, že tehdy to začínalo a z pánů sálalo nadšení pro věc, z těch čtyř můžu Sokola a Chmelu, na zbylé dva mám taky svůj názor. Chci jen říct, že zkraje to byla určitě čistě improvizační show a právě ta improvizace se mi na tom celkem i líbila bez ohledu na úroveň humoru, teď se z toho asi stala komerce, bohužel. Děti nás lámaly i na Vámi zmiňovanou Partičku, ale to už jsme se nedali :-))

    OdpovědětVymazat
  3. Nedej Bože, aby mě někdo donutil sledovat novodobé TV seriály všeho druhu ,potažmo partičku a také vaření-připalování toho přisprostlého pana bez vlasů....!Díky,že bydlím na vesnici a tudíž mám hodně práce a také ráda čtu a poslouchám Verdiho aj. a les.Daja

    OdpovědětVymazat
  4. TAKÉ SE ZAŘAZUJI K NEOBDIVOVATELŮM PARTIČKY.
    ZA INTELIGENTNÍ HUMOR POVAŽUJI DOCELA NĚCO JINÉHO.
    NEDÁVNO ZÍSKALI NĚJAKOU CENU...JEŠTĚ DNES NEVĚŘÍCNĚ KROUTÍM HLAVOU.
    BOHDA

    OdpovědětVymazat
  5. U nás taky vystupovali. V tv jsem je viděl jen velmi útržkovitě, takže jsem se nechal nalákat svojí "partičkou" a šel. Některé scénky se mi i líbily, někdy jsem jen kroutil hlavou.
    Ovšem, když Geňa byl obecenstvem vybrán do jím zřejmě už neoblíbené hry, kdy se má podle indicií poznat, kdo přišel na návštěvu, tak se tento umělec po úspěšném dopracování k výsledku (světluška, Gargamel a šicí stroj) postavil na forbínu a dost nevybíravě chtěl, ať se přihlásí ti (magoři a debilové), co ho navrhli na hádání, že by jim rád ručně poděkoval. A nevypadalo to, že to říká v legraci. Tímhle si taky u mně svůj obrázek nevylepšil, naopak.
    A jak vidím, je nás asi víc, co tento druh humoru nemusí.

    OdpovědětVymazat
  6. Mně ten jejich humor taky nesedí. Kamarád ovšem na téhle Partičce byl a i když pršelo, odcházel spokojen.
    Nevím no, já bych tam nešla ani zadarmo, natož ještě platit.

    OdpovědětVymazat
  7. Dobrý den,

    jdu sem přidat pár informačních bodů, kterými chci pouze vyvrátit lži v tomto článku:

    1) několik měsíců dopředu bylo avízováno, že na akci se nesmí s deštníky, pouze s pláštěnkami. Ostatně jako na kterýkoli jiný festival. Deštníky jsou zakázány z důvodu, aby všichni viděli a deštníky nepřekáželi ostatním návštěvníkům ve výhledu.

    2) nápoje jsou naprosto stejnou záležitostí. Opět - bylo na to upozorněno a stejně jako na jakýkoli jiný festival nebylo dovoleno vnášet nápoje či jídlo.

    Tyto 2 body jsou dost podstatné. Bylo to jasně napsáno v podmínkách akce a je to zcela standardní věc na akcích takového typu.

    3) Proud vypadl za světla. Stmívalo se až o několik hodin později. Důkazem jsou fotky fanoušků se slovenskou Partičkou, která za námi přišla (ujišťuji že bez deštníků či pláštěnek) právě v době, kdy pršelo a čekalo se na zapnutí proudu.

    4) Vstupné nebylo minimálně 600Kč. 600Kč byla jednotná cena.

    5) Nevím, kde Váš informátor byl, ale na kapely, kromě posledních, když už lidí pomalu odcházeli, bylo narváno. Amfiteátr není až tak velký, takže by mě zajímalo, kam podle Vašeho informátora těch několik tisíc lidí během kapel zmizelo?

    6) Z areálu se dalo volně odejít a znovu se vrátit, takže není pravdou, že opuštěním areálu návštěvníci ztratili možnost s vrátit a přišli tím pádem o peníze.


    Respektuji, že Partičku nemusíte, ale nelžete tu a neschazujte akci, kterou jste ani nenavštívila, tudíž k ní zcela evidentně nemáte dostatečné informace.

    Monika

    OdpovědětVymazat
  8. Partičku opravdu nemám ráda, ale ve svém textu jsem avizovala, že píšu to, co jsem slyšela. Tedy zjevně názor návštěvníka, který s programem až tak nesouzněl. Což se i u Partičky může stát,že ani její milovníci nejsou nadšeni vším, co se kolem nich vyprovozuje. Pak jsem se víc než do nich navážela do organizátorů,což se mi zdálo z textu pochopitelné, nicméně asi ne. Přesto si myslím, že nelžu-uvedla jsem, že předávám cizí názor, nikoho neshazuji! To už vůbec ne, protože v postatě s mnoha těmi výtkami souzním, 600 je předražená akce, Partička šla na řadu až někdy po osmé a ne ve tři, nevzít si deštník do přírodního areálu je nesmysl, stejně jako zákaz vlastních nápojů za účelem koupě předražených limonád zde nabízených. O tom, že přijdou o peníze nebyla řeč, řeč byla stále o těch deštnících. Že několik set lidí odešlo jsem rozhodně nenapsala, naopak, masy se valily po půlnocí vyjadřuje, že tam ti lidé zůstali a tudíž má Partička opravdu skalní fanoušky. Ale to je už stejně jedno. Jen jsem prostě chtěla podotknout,že nelžu, jen mám (a nejsem sama, ač je to asi divné) jiný názor. Ale máte pravdu, nebyla jsem tam. Takže příště jen o tom, kde jsem byla. Hezkou dobrou noc

    OdpovědětVymazat