sobota 4. srpna 2012

Tříděný odpad

Tříděný odpad v Praze musí být dokonale tříděný, mám na mysli ten papírový.  Neustálé prohrabování kontejnerů letenskými bezdomovci ve mně totiž vyvolává skoro až paniku, že omylem odložím něco s nějakými údaji, které se pak dostanou do těchto rukou a kdoví kam ještě. Je to asi trochu fobie, ale protože bezdomovce zanořené hlavou v modrém kontejneru potkávám na Letné velmi často, dávám si na třídění papírového odpadu obzvláštní pozor. Nejraději ho distribuuji do práce do sběru a do skartovačky, ale v létě je to trochu obtížnější, a tak třídím s větší pozorností.
   Ono ostatně i plasty dovedou zaskočit! Když jsem onehdá v podvečer ledabyle odkryla víko žluté popelnice a tam na mě zíral plastový obličej nějakého vyhozeného gumáka, docela jsem svým lehce hysterickým výkřikem probudila ospalou letní ulici.
 Sklo je zase u nás pro změnu jen barevné, asi se nepředpokládá, že by se na Letné odhazovalo i bílé sklo, jako je tomu v jiných čtvrtích, ba i takřka na každé vesnici. Takže jako se vozí sovy do Athén, my vozíme bílé sklo na venkov, kde příslušný kontejner vlastní.
  Jinak s tímto současným módním ekotrendem třídění nemám problém, byť mám dojem, že jsme pořád ještě v menšině. Ovšem když promluví skeptici (ještě větší než já), že to při svozu stejně nahází do jednoho kontejneru (a na Letné to tak někdy opravdu vypadá), propadnu beznaději, zda to má vůbec smysl. Když se navíc dočtu, kolik lidí v kontejneru zahynulo-( což vůbec nechápu, ale je prý tomu tak je), vidím houmlesáky pravidelně všechno přehrabující, a sousedy, jak všechno vesele hází do jedné přeplněné popelnice, pochybuji doopravdy.
Ale zatím doma třídíme (zatímJ)

4 komentáře:

  1. ZDRAVÍM,
    TAKÉ TŘÍDÍM A PEČLIVĚ.
    PRÍMA PŘÍSPĚVEK.
    BOHDA

    OdpovědětVymazat
  2. Já také třídím a míním v tom setrvat

    OdpovědětVymazat
  3. Taky třídím, ale protože jsem nepoučitelná a vyhazuju i osobní dokumenty a zprávy, plánuju skartovačku.

    OdpovědětVymazat
  4. Byla jsem poučena, že rabovat v modrém kontejneru je trestný čin (přestupek??)- že je to jediný, který vlastně vydělává obci na náklady odvozu tříděných odpadů. Ale pohled na bezdomovce, kterým z kontejneru kouká jen dolní polovina těla,není žádným vzácným úkazem v kterékoli části Prahy. :-(

    My jsme taky třídivá domácnost a zejména plasty tedy nestíháme odnášet. hrůza- každá zbytečnost má obal 4x větší, než skutečně potřebuje.

    OdpovědětVymazat