sobota 20. října 2012

Nádherná zelená

Dostalo se mi nadšeného tipu na film Nádherná zelená. Nezbývalo tedy než si tento kousek sehnat, abych viděla na vlastní oči. Překvapena jsem byla hlavně tím, že jde o film poměrně starý, už z roku 96. Nyní ho provází aura údajně zakázaného filmu, ve Francii a vůbec v EU měl být léta filmem trezorovým? Nu, zjevně šikovná reklama, neb nemám tušení, proč by tento naivně agitační snímek měl být někým zakázán, potažmo snad považován za hrozbu. Takže nadšení, se kterým mi byl francouzský film doporučen, rozhodně nesdílím, ba, místy jsem byla až rozladěná. Místy jsem se ale zase i docela zasmála, takže to zas tak ztracený čas nebyl. Na netu jsem si pak našla plno odkazů, takže jde zjevně o film neznámý jen mně J. Většinou se to hemží připomínkami na avizovaný zákaz v unii, což tedy vnímám jako hloupost největší, ale budiž, nějak se na film nalákat musí. Mnozí film obdivují, že nutí k zamyšlení nad bídou naší konzumní společnosti, což je asi jeho hlavní cíl. Ovšem odradila mě ta naivní forma čisté agitky a tak těžká alternativa, že v takovém světě, byť krásně zeleném, bych žít nechtěla. Taková prvobytně pospolná společnost by mému solitérství rozhodně nevyhovovala. Ale zase některé scény mě fakt pobavily, fotbal v tomto podání bych snesla i na Letné bez připomínek J,takže nelituji, že jsem to viděla, už jen kvůli procvičení francouzštiny J.  Ale rozhodně to nehodlám opakovat. 
                                             

Žádné komentáře:

Okomentovat