sobota 22. prosince 2012

Generační rozdíl Adidas

Když jsem včera opouštěla školu, již vánočně tichou a bez dětí, uprostřed chodby jsem objevila povalující se sportovní boty. AdidasJ. Velmi pěkné a zjevně zánovní. Tak jsem je sebrala a schovala v kabinetě, zvědavá, kdo se o ně v novém roce přihlásí. A napadlo mě, jak je všechno jiné. Moje generace by pro takové boty „zabíjela J“. Když jsem někdy v patnácti v Tuzexu sehnala svoje první Adidas, div jsem s nimi i nespala. Chodila jsem v nich v zimě v létě, ve sněhu i horku, opatrovala je jako oko v hlavě. A byla náležitě pyšná, že ty „ády“ mám! Byla bych snad ochotná si je vzít i do tanečních, kdyby maminka rázně nezasáhlaJ. Ve společenství svých vrstevníků jsem rázem byla o level výš, měla jsem adidasky J. Nu, a pro dnešní děti to nic neznamená, klidně je tady nechají válet a je jim to šumák. Nechci moralizovat, protože když to po sobě čtu, vypadá to spíš jako truchlící moralitka. Tak jsem to nemyslela. Spíš mě to pobavilo, takový malý generační obuvnický rozdíl. On třeba Ježíšek přinese botky nové, tak co jiného se starými, než je nechat ve školeJ. Anebo je to jen docela obyčejná roztržitost a domů někdo běžel v pantoflích. Nu, uvidíme, kdo se o ně přihlásí. Jistě ovšem vím to, že nám, co jsme v nich takřka spali, se to stát nemohloJ


3 komentáře:

  1. Jitko, sleduji to samé i svých dětí, takže bych vlastně měla nejvíc spílat sama sobě, ale je fakt že "ády" už dneska nejsou nesehnatelné zboží a je fakt, že zrovna s touhle značkou mám velmi dobré zkušenosti, tak je prostě dětem koupím, abych nemusela řešit reklamace,30 dní bez bot a jiné podobné lahůdky. Doba je prostě jiná. Dnešní generace puberťáků by jistě nikde nenechala mobilní telefon...;-)a také se nad tím rozčilujeme stejně tak, jako se tenkrát rozčilovali naši rodiče nad nutností mít značkové boty. Ona ta historie se prostě opakuje, jen s malými obměnami....:-)

    OdpovědětVymazat
  2. Nu,také mě ten telefon napadl. Ale někdy najdu ve škole i pohozený telefon:-). Ovšem, jsem si jistá, že pro ten se někdo vrátí. Jsem zvědavá, na ty botky:-). Hezké svátky, Vám, Kláro, přeji

    OdpovědětVymazat
  3. Také Vám přeji krásné a především pohodové svátky bez stresu a užijte si vánoční prázdniny, naberte co nejvíc sil...

    OdpovědětVymazat