neděle 2. prosince 2012

Svědkyně ohně

K první adventní neděli by se sice hodila nějaká romantika, ale na playlistu knih určených k přečtení se už dlouho hlásila o slovo detektivka severské produkce, které jsou v současnosti velmi v módě.
Proto přišla na řadu švédská manželská dvojice, která píše pod pseudonymem Lars Kepler.  Kniha nese takřka mytický název Svědkyně ohně a její čtení opravdu není nic romantického a adventně něžného. Přesto stojí za to. Kniha má zajímavé tempo, takřka klipovité. Chvíli mi trvalo si zvyknout, ale rychle mě to strhlo. Hlavní postava je opět inspektor Joona Linna a jeho případ je vskutku strhující. A protože si v poslední době ráda pohrávám s určitou mystikou, spiritualismem, kniha mě bavila i z tohoto úhlu pohledu.  Navíc mě fascinuje schopnost autorů napsat takový detektivní thriller, byť jejich hlavní zájem je jinde. Sama jsem zkoušela detektivku napsat, žel, pohořela jsem. Neumím to, stejně jako pohádku pro děti J. I proto jsem si současný severský hit docela vychutnala. A příště asi zkusím i tu dětskou literaturu, abych se inspirovala při hledání nových žánrůJ. Dneska ale doporučuji Svědkyni ohně. Takřka symbolicky přitom lze zapálit i první adventní svíci............J
                                                     

1 komentář:

  1. Včera jsem dočetla. A už hledám, jakou další knihu od nich zakoupit :-)
    Jindra (z-kultury-i-nekultury)

    OdpovědětVymazat