úterý 30. dubna 2013

Drogová inkvizice


Onehdá jsem dostudovala na stará kolena dvouletý kurz metodiky prevence. Jsem nyní oficiální metodik prevence a k mnoha papírovým povinnostem přibyly i další, například monitoring vztahu studentů k látkám vzbuzujícím závislost (eufemisticky řečeno). Tím pádem jsem si vysloužila onu přezdívku uvedenou v nadpisu, což se ke mně doneslo úplnou náhodou a zdá se, že jde o všeobecně přijímaný fakt. Neděláme si iluze, že naši studenti jsou závislosti prosti, byť nic nekonzumují ve škole a nám na očích. Okrajově chci zmínit cigarety, které jsou pro mnohé součástí života. Přesto se nestává, že by kouřili před školou, zač jsem nesmírně ráda. Onehdy jsem totiž zažila přesun škol z bodu A do bodu B, kterého se účastnili i jiní studenti, kteří vesele kouřili „pod dohledem“ svých pedagogů. Tak to bych třeba nestrpěla, u nás se na akcích školy prostě nekouří a to ani plnoletí. A nevidím důvod, proč to měnit rádoby liberálně jim to tolerovat, jak mě poučují jiní kolegové. Ale to jsem odbočila, asi už také neumím opustit myšlenku. Chci se ve svém drogovém zamyšlení vydat jiným směrem. 
 Nechci mluvit o nikotinu či alkoholu, které jsou bohužel drogami 

legálními a společností nadmíru tolerovány. I když by možná v této 

souvislosti stálo za zmínku, že studenti od tercie nepovažují za nic

 divného se občas opít,(většina z nich navíc tu zkušenost již má) a

pokud si chtějí jít jen tak „posedět“, jdou i proto, že je zde velmi

snadná dostupnost alkoholu. Nikde prostě nemají problém s tím, 

aby jim alkohol prodali.

Nicméně mnohem větším problémem jsou jiné drogy (viz událost na 

jakémsi maturitním plese v Poraze, která vedla až k úmrtí). 

Největším oříškem je asi marihuana. Věc natolik běžná, že to až 
jednoho zaráží. Chceme dětem vysvětlit, že přes všechny líbivé proklamace marihuana droga je a závislost vyvolává. Většinou se nesetkáváme s velkým pochopením snad i proto, že jsme si jisti, že k distribuci ani konzumaci nedochází na půdě školy.

Přesto si myslím, že společnost je podobným experimentům 

nakloněna, provází to hlášky typu, že jsou mladí a proč by si tedy 

neužili, tudíž se marihuana zkouší (akcentuji slovo zkouší

nemluvím o pravidelném užívání), - tak tedy zkouší od sekundy 

napříč všemi ročníky.

A tak nevím, mám být nad věcí, že to tak prostě je, nebo si zoufat 

ze stejného důvodu? Asi skončím oblíbeným bonmotem dneška, 

který vysvětluje všechno. Taková je doba:-)

A jeden se stane inkvizitorem, aniž by věděl jak:-)

                                       

4 komentáře:

  1. Divná to doba, kdy se zlo a nekalosti stávají normou. Je to odvrácená strana demokracie, přirozené lidské chování, když se "uvolní opratě"?
    Tak tedy ať nemusíte moc upalovat a vykonávat torturu. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jejda, Mutile, dlouho jsem Vás tady "neviděla".:-) Doufám, že se máte hezky?
      A divná doba to je, to ano.
      Jsem zvědavá, jak to dopadne s tou torturou, zda bude či ne.
      Někdy jiná cesta nevede.
      Ale buďme optimisté......
      Hezké májové dni

      Vymazat
  2. U nás na vesnici s 360 ti obyvateli, by jste mohla najít trvalé zaměstnání:-D Množství uživatelů a obchodníků "márinky", je zde neuvěřitelné!
    Ovšem, ještě by někdo musel mít zájem, aby se něco proti tomu dělalo.
    Gratuluji k nové kvalifikaci a doufám, že se vám podaří ji aplikovat s úspěchem a změnit názor, že "taková je doba"!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nu, to je až překvapivé, řekla bych, že na vesnici tolik praktikujících uživatelů není. A jak je vidno, mýlím se. Patrně se nemýlím jen v tom, že je to všeobecně všem ukradené.To pak budou konce....
      Děkuji za blahopřání a také doufám (zatím), že se mi povede názor pozměnit.:-)

      Vymazat