pondělí 8. dubna 2013

Karel Malich

Jaro na sebe stále nechává čekat, slunce jakbysmet, tak je celkem nasnadě, že neděli lépe než v přírodě prožijeme na výstavě. A výstava Karla Malicha láká už dlouho, zejména proto, že anonce na ni říká, že je plná světla a pozitivní energie, tedy věcí, kterých se v současném ročním (ne)období zoufale nedostává.
A výstava v Jízdárně Pražského hradu taková opravdu je. Karel Malich je srovnáván s Kupkou, prý jako světový představitel abstrakce. A zatímco mnoha Kupkovým dílům asi nerozumím nebo mě neoslovují, Malichova výstava naopak, ta mě nadchla. Pravdou je i to, že upoutávka na výstavu nelže, opravdu je tady plno pozitivní energie, výstava člověka potěší, naplní zmiňovanou energií a potěší barvami. Kdybych já měla srovnávat s Kupkou, řekla bych, že navzdory módnímu trendu, který Kupku vyzdvihuje, je Malich daleko lepší a působivější. Alespoň pro mě. Opravdu dokáže rozjasnit současné temné, rádoby jarní, dny.  A výprava na Hrad také stojí za to, dlouho jsem tam nebyla. Prezidenta jsem (naštěstí) nepotkala ani neviděla a tak šlo o příjemně strávené víkendové odpoledne.
A Karel Malich za návštěvu opravdu stojí.
                                                     

Žádné komentáře:

Okomentovat