sobota 18. května 2013

Na útěku

Divadelní hra s vyzývavým názvem v Ungeltu. 
Někdo je na útěku celý život, někdo se nehne z místa, jiní utíkají v pozdním věku....., o tom všem tato půvabná hra je. 
Viděla jsem ji již podruhé, v podstatě takřka po třech letech, a musím konstatovat, že nic ze svého kouzla neztratila. Ba naopak. Přinesla mi nové úhly pohledu, nové podněty k zamyšlení. Hluboce se skláním před paní Štěpánkovou, její výkon mě dostal zcela absolutně. Tím nechci říct, že druhá protagonistka, Zlata Adamovská, nebyla dobrá. Byla, obě byly skvělé. Ale mě víc oslovilo hraní i postava paní Štěpánkové, a při pátrání na blogu jsem zjistila, že ani před třemi léty, při první návštěvě, tomu nebylo jinak. Některé jistoty se vskutku nemění. 
Ale je zajímavé, jak tři roky postačí k tomu, aby člověk začal některé věci vnímat jinak, kam se posunou pocity i náhled na život a jeho radosti i strasti. Až mě to samotnou zaskočilo. Kdoví, jestli "Útěk" nedám ještě jednou. Znovu za pár let.
 Ze včerejšího večera mám pořád dobrý dojem a to je moje známka kvalitního divadla (či filmu). Když ho nepustím z hlavy při odchodu ze sálu, když o něm musím přemýšlet či ve mně nějak rezonuje. 
A Ungelt toto dokáže velmi často. 
Takže Na útěku se vydařilo, a teď jen rozhodnout, od čeho či od koho je třeba utéct, život dostal nové dimenze?:-). 
Otázka je, zda útěk opravdu všechno vyřeší. To bych ovšem sklouzla úplně někam jinam, než byl můj původní záměr. Ten byl připomenout moji oblíbenou divadelní scénu Ungelt (která mimochodem láká na letní sezónu do magického prostoru Nového Světa, kde je fakt nádherně) a její představení Na útěku, které pobaví, potěší i vybídne k zamyšlení. 

   Jen cena těch lístků se stává takřka děsivou. Když jsem kdysi dávno Ungelt objevila, už tehdy byly lístky docela drahé. Platilo se 260,- korun. Dnes je to 430,- což je výrazně víc než padesátiprocentní skok. Tím pádem je jasné, že bohužel nelze do divadla chodit jako do cukrárny. 
O to cennější je, když představení nezklame a nemusíte hru rozladěně opouštět o přestávce (což se stává čím dál více), 
a odnesete si hezký divadelní zážitek. 
A to Na útěku nabízí. Alespoň z mého pohledu ano.

Žádné komentáře:

Okomentovat