neděle 25. srpna 2013

Lovci hlav

Seznamuji se s Jo Nesbem. Všichni nadšeně mluví o jeho bestsellerech a tak jsem se do jeho detektivních příběhů také pustila. Zatím mám dva. Začala jsem Pentagramem, lákal mě název, ale příběh mě vůbec nezaujal, knihu jsem zklamaně odložila. Ležely by tak nepovšimnuty asi obě, kdyby mě lehká letní nevolnost nepřinutila ulehnut a sáhnout po knize. A po ruce byl právě Nesbo
 a jeho Lovci hlav. A to byl jiný šálek kávy, detektivka jak má být. Dobře se čte, má spád, a přestože hlavní hrdina rozhodně není vzor všech ctností, v podstatě mu fandíte. Navíc mě dokázala udržovat v napětí, musela jsem pořád číst:-),takže kniha byla v podstatě přečtena za jedno odpoledne a na dnešní nedělní čtení nezbylo nic.   Zkusím tedy přelouskat ten Pentagram, ale asi ho nezdolám. Jak mě kniha nechytne hned, většinou jde o marné pokusy. Ještě mám slíbeného Sněhuláka. Baví mě v parném létě rozvíjet bizarní rozhovory typu:
“Už máš toho Sněhuláka?“
„Ne, až zítra!“

Někteří náhodní svědci našeho dialogu nechápavě vrtěli hlavou, ale Sněhuláka zkusím. Abych věděla, jestli Nesbo je opravdu génius či zda jde jen o zdařilý marketing. Ale Lovci hlav za přečtení stojí. 
                                             Obálka titulu Lovci hlav

4 komentáře:

  1. Taky se mi kniha líbila. Podle knihy je natočený i film, taky není špatný. Já přečetla všechny knihy, které mu u nás v poslední době vyšly (trochu v přeházeném pořadí, než je napsal) a líbily se mi všechny:-) Ale třeba dceru Sněhulák zklamal, protože prý prohlédla zápletku.
    Přes léto jsem četla převážně severské detektivky a v největším vedru dočetla knihu Cit slečny Smilly pro sníh od Petera Hoega, ta se mi líbila taky hodně:-)

    OdpovědětVymazat
  2. Moniko, děkuji za tip, ráda zkusím i film. Stejně jako další knihy. Sněhuláka mám podobně jako Vaše dcera, také jsem, (kupodivu) odhadla zápletku. Pořád jsem měla pocit jakéhosi deja vu,jako by se to už někde objevilo. Ale zase se mi to dobře četlo,takže jsem ho přečetla s velkou chutí. A i díky Vám jdu do dalších jeho knih. A zkusím i Cit slečny... to se těším.
    Hezký večer

    OdpovědětVymazat
  3. zdravíme z ostrova Cres :-D manžel zrovna včera přečetl na pláži a líbilo

    OdpovědětVymazat
  4. Tak zdravíme z deštivé Prahy na dovolenou. A krásné ( nejen čtenářské) zážitky:-)

    OdpovědětVymazat