neděle 13. října 2013

Soudné sestry

Sestru v reálném životě bohužel nevlastním, jsem pouze majitelkou "sestry podle práva", jak laskavě označují tento příbuzenský vztah Angličané. Nu, my máme jiný výraz, a to právo bych tam v tomto případě raději nepřipomínala:-) 
   Nemám tedy žádnou skutečnou soudnou sestru, tudíž jsem na ni musela do divadla. Do Dlouhé. Chodím tam ráda, byť někdy příliš ctí svůj název a jejich představení jsou skutečně dlouhá. Ani Soudné sestry nekončily nějak brzy. Ale stály za to. Po drsném pracovním týdnu a hnusně deštivém pátku to byl ideální finiš. Příjemné, veselé, uvolněné, hravé. Soudné sestry jsou fantasy, tedy žánr, který vůbec neumím a většinou moc nemusím. Nicméně, Zeměplocha v Dlouhé mě docela bavila, přestože si myslím, že rozhodně nejsem cílová skupina pro toto představení. Víc jde o asi o hru pro mládež, která se také v hledišti docela hojně vyskytovala. Pravda, tři hodiny nemusí každý mladý divák vydýchat,ale tady se to dá. Herecky  jde o velmi kvalitní představení, mohu- li to jako laik posoudit. Má spád i vtip, byť některé vulgarismy se mi zdají prvoplánové. Je to bohužel dnes velmi prosazovaná cesta, jak dostat mládež do divadla, se kterou já naprosto nesouzním. Žel, proti tomu mnoho nezmohu, a v zájmu zachování spravedlnosti musím podotknout, že tady toho zas tolik nebylo a dalo se to vydržet. I když mohlo to být i bez toho, stejně jako to mohlo být kapku kratší. Přesto jsou Soudné sestry představením, které mě pobavilo, zklidnilo po pracovním týdnu a které ve finále mohu skvěle doporučit. Ono i fakt, že se v Dlouhé hraje už pěkně dlouho:-), také svědčí o mnohém. Soudné sestry jsou fajn.

1 komentář:

  1. ano, ano! Zeměplocha v Dlouhé- super tip! Stejně úžasná byla i Maškaráda, kterou už bohužel nedávají :-(

    OdpovědětVymazat