pátek 21. února 2014

Pamětní knihy

   Je oblíbeným zvykem nechat někoho něco zapsat do knihy návštěv či pamětní knihy. Sama s oblibou vpisuji po návštěvě zajímavé výstavy či muzeální expozice.  Myslím, že pokud se tam nepíši vulgární hlouposti a nějaký „trotlík“ nemá potřebu exhibovat, jde o zajímavou reflexi či zpětnou vazbu. Nebo jen o inspirativní pohled na názory a dojmy druhých lidí. Můj pan nakladatel z Jalny má ve zvyku něco podobného. Na křtech knih jeho autorů nechává křtěný výtisk, většinou trošku zmáčený šampaňským, respektive sektemJ, kolovat se žádostí o vpis poselství pro autora. Poprvé jsem na to u Heřmana koukala jak husa do lékárny a netušila, co si od toho slibovat. Ale výsledky byly víc než překvapivé. Doputovala ke mně celá řada milých vzkazů a sdělení, které si dodnes hýčkám ve svém archivu jako velké cennosti. U Odnikud nikam jsem se proto už nedivila, ba naopak se na podobnou interakci mezi mnou a čtenáři moc těšila. U Třídní knížky jsme si to zpestřili tím, že hosté nezapisovali jenom do knihy, ale k dispozici měli i skutečnou žákovskou knížku na „poznámky.“ Opět cenný poklad do mé sbírky. Na křtu Nic nového pod sluncem samozřejmě nešlo tradici porušit a nevím, zda je to tím, že stárnuJ, prostě se nad těmi vzkazy čím dál víc dojímám.  Těší a hřejí. Mnohé jsou samozřejmě osobního charakteru, nehodlám je zveřejňovat. Jen jeden, takovou výzvu, která mě pobavila.
                „….bylo nás pět, křičí pátá knížka……….J

   Tomu se prostě nedá odolat, čtyři stávající knihy by měly mít ještě pátého sourozence. Už se na něm pracuje. Některé výzvy se prostě musí vyslechnoutJ.
A moc děkuji všem kreativním pisatelům, ty vzkazy jsou opravdu moc krásné a pro mě cenné….
A věřím, že pomohou i knížce  Nic nového pod sluncem na cestě za čtenáři...

Žádné komentáře:

Okomentovat