pondělí 17. února 2014

Privátní stardance

 Sobotní maturitní ples zase oprášil moje komické taneční variace, které tedy zcela jistě nepatří k ukázkovým uměleckým kouskům.  V poslední době se mojí jedinou rekvalifikací v oblasti tance stává sledování Stardance, čím že sice stávám kvalitním teoretikem, leč praxe viditelně pokulhává. Na plesy už více méně nechodíme, tedy se mojí jedinou sezonní taneční zkušeností stává maturitní ples. A tréninková frekvence jednou ročně vskutku žádné viditelné výsledky nepřináší. Před letošním maturitním plesem jsem byla upozorněna, že mě opět čeká tanec se studenty, což je pro mě další kámen úrazu. Když už tančím, tak většinou po svém a asi hodně po staru. A mladíci, kterým los přiřkl tu kterou učitelkuJ, jsou natrénovaní z nedávno absolvovaných tanečních, které jsou pro mě tak vzdálené, že už ani nevím, zda jsem je absolvovala. A dle toho pak také naše souhra vypadá. Oni mají přesně natrénované kroky a já jsem úplně mimo. Když přetlačím jejich vedení a vnutím svoje krokové varianty, jsou zase mimo oni. Prožíváme pak společně taneční trapnou chvilku, v oficiálním programu nazývanou jako sólo kantorů se studenty, a oba jsme rádi, když hudba přestane hrát.  Letos jsem chtěla být akční a zkoušela jsem s vybraným studentem již v pátek předem. Výsledek byl ten, že jsem se ujistila ve své taneční negramotnosti a před nadcházejícím plesem byla navíc poměrně dost nervózní. A na tanečním parketě se pak moje tušení změnilo v každoroční jistotu, pro sólo tanec rozhodně nejsem zrozená. Navíc starého psa novým kouskům nenaučím a tak i přes to, že jsem měla velmi kvalitního a trpělivého tanečníka, motala jsem se na parketě jako papír ve větru.  A v místním stardance jsem patřila k těm komickým vsuvkámJ.
 A tak je tomu i přes to, že tanec obdivuji a mám ráda. Teoreticky v jakékoliv podobě, prakticky v té své, staromódní. Třeba valčík tančím ráda. A snad i dobře. Leč ten zase mládež odmítá, takže je to začarovaný kruh. Ovšem vzhledem k tomu, že příští rok jako třídní maturitního ročníku dostanu návdavkem sólo se všemi chlapci, asi bych měla začít uvažovat o tanečních pro starší a nepokročiléJ

Žádné komentáře:

Okomentovat