neděle 23. března 2014

Citadela

 Když válka, tak se vším všudy. Týden válečných zážitků završí román Citadela, který sice není jen na neděli, protože jednak jde o téma bolestné, jednak je to román se všemi typickými atributy, tedy i s takřka šesti sty stranami.  Kate Mosse v románu Citadela mapuje francouzské hnutí odporu.  Ocitáme se tedy v Carcasonne v roce 1942 a sledujeme příběh odbojové skupiny Citadela, která je složená z žen a jejímž cílem je pomoci k vítěznému konci války.  Jde tedy o kombinaci dramatu válečného i milostného, prolínají se příběhy mnoha lidí a otevírá se nový prostor na francouzskou válečnou historii. O francouzském Hnutí odporu se tady vlastně moc neví, tudíž je to zajímavé frankofonní rozšíření obzorů.Čte se hezky, byť místy jsem měla pocit určité zdlouhavosti, ale opravdu jen místy. Navíc Carcasonne jsem si také procestovala, nemohu sice říci, že ho znám, ale byla jsem tam a tím pro mě dějová linka získává větší zajímavost.  A vede mě to k pátrání po jejích dalších knihách, protože Citadela je pro mě premiérové seznámení s touto autorkou, která není modelkaJ, ale zajímavá spisovatelkaJ

                                        Obálka titulu Citadela

Žádné komentáře:

Okomentovat