úterý 18. března 2014

Divadlo U Valšů

 Přestože se cítím být „divadelnicí“ a pražská divadla mám docela zmapovaná, U Valšů jsem byla dnes poprvé.  Člověk prostě stále objevuje něco nového. Do divadla jsme vyrazili už dopoledne, za účelem setkání se ženou, která zažila Protektorát. Takže vlastně na besedu s pamětnicí.  Organizátoři se tak staví čelem k 75. výročí vzniku tzv. Protektorátu, což je i moje téma ve škole, celý tento týden. Setkání nám tedy přišlo ohromně vhod. Navíc, do centra se v běžný pracovní den jen tak nedostaneme, takže zážitek i z tohoto úhlu pohledu. Vždycky mě překvapí, jak mnoho lidí se tam potuluje, což nabourává mou idealistickou představu, že jsou dopoledne všichni v práciJ. Dnes jsme se tedy potulovali i my, konkrétně asi čtyřicítka dětí, která se se mnou vydala proti proudu času. Divadlo jsme objevili bez potíží, zaplatili vstup padesát korun na hlavu a mohlo se začít. A paní, ročník 1924, byla báječná. Jednak skvěle vypadala, věk bych jí tedy rozhodně nehádala. A pak, výborně vyprávěla. Hezky, všechno srovnané, mělo to spád, myšlenku, náboj. Myslím, že takové setkání se hned tak nepoštěstí. Děti poslouchaly, byl to velký zážitek. Pro mě o to větší, že paní pochází z mého rodného kraje, což jsem předem netušila. Bylo to takové Odnikud nikam v reálu. Báječné připomenutí historického výročí.






Žádné komentáře:

Okomentovat