sobota 24. května 2014

Parte

  Milovníci paradoxů by jistě zajásali nad sdělením, že i parte může člověku přinést radost. A nechci zde rozvíjet žádné morbidnosti na téma, že boží mlýny či konečně padla kosa na kámenJ. Chci jen nastínit prostou situaci, kdy přijdete domů, ve schránce máte obálku, v ní parte a s ním radost.....?
   No, ono to zase tak náročné na přemýšlení není, je to prostě genealogická záležitost. Parte patří k velmi cenným zdrojům, ze kterého dokážete o minulosti vytěžit nevídané věci. Proto po nich nejen pátrám, ale i je pečlivě schraňuji. Tedy když mi přišla naditá obálka, nejprve jsem se divila. Poté ve mně trochu zatrnulo, když na mě vykouklo parte číslo jedna. Vzápětí jsem zjistila, že jde o oznámení z druhé poloviny minulého století a mohla vypuknout radost. Ta genealogická. Zároveň s ní se spustila i badatelská vášeň a podle jedné adresy, Staudgasse, Wien, mířím do Rakous.  Pravda, je třeba oprášit němčinu, ta moje je nic moc, ale co by jeden neudělal pro historické dobrodružství. Takže kdybych měla odpovědět na hypotetickou otázku, co mě tento týden potěšilo, pak je to parte ve schránce. Člověk by prostě nevěřil, co všechno mu může způsobit nečekanou radost. A tak bádám…J

Žádné komentáře:

Okomentovat