čtvrtek 2. října 2014

Bejvávalo.....

I takhle se psalo, i když to je dnes už sci-fi. I nedávno oprášený psací stroj už budil nevěřícný údiv, což teprve pradávný husí brk. Že s ním někdo napsal celou knihu, ba i několik knih, je prostě neuvěřitelné. Rukou už se dnes takřka nepíše a pokud ano, pak jde většinou buď o luxusní pera nebo klasické propisky, které slouží k nečitelnému podpisu,protože víc vlastně ani psát nemusíme. Když jsem nedávno vytáhla stařičký psací stroj, sama jsem nemohla uvěřit, že jsem na něm kdysi naklepala celou diplomku. Suverénně jsem si tedy myslela, jak tu historickou mechaniku stále ovládám, což se samozřejmě ukázalo jako omyl. Už to prostě nejde, na počítači se píše jinak. Vlastně se píše samo...A to jsem to brkem ani nezkoušela, byť lahvičku inkoustu také vlastním. Ale jako hezkou dekoraci. Stejně jako penál na tužky z počátku století. Či tabulku, kterou děti kreativně nazvaly tabletem minulosti:-).  Jen mě tak napadá, jak to prostě tehdy mohli zvládat, psát brkem, prát na valše, chodit pěšky, vařit na plotně, topit v kamnech....Nepochopitelné, ač něco z toho jsem sama zažila. Ale ten brk kupodivu ne, to je jen hezká historická rekvizita.:-). Podobně jako disketa, na které mám ještě několik svých prvotních textů. jen už je nelze na ničem přečíst. Nějak rychle se to všechno mění. Jen staré knihy, napsané brkem, zůstávají:-)




Žádné komentáře:

Okomentovat