čtvrtek 30. října 2014

Myši kam se podíváš

Snad mírná zima zapříčinila přemnožení myší. Nebo si přemnožení namlouvám jen já, protože vidím myš, kam se podívám. Tím, že se nejedná o bílé myšky, jsem sice v určitém ohledu klidnější, v druhém sledu mě to ale stejně nikterak netěší. Nejsem příliš velký milovník těchto chlupatých stvůřiček. Velmi často mi kříží cestu na silnicích druhé a třetí kategorie, někdy i první. V podstatě bych se jim nedivila ani na dálnici, protože na těch našich se cítíte víc jak na okresce než jako na nějaké magistrále. Myšky tam potkáte často, v tom jsou naši spoluobčané v roli netrpělivých řidičů opravdovými mistry. Myši jako takové potkávám spíš jinde. Onehdy se nám dokonce nastěhovala domů. Přes veškeré zvířecí obyvatelstvo, které s námi sdílí domácnost, tedy psi a kočky, sem pronikla i myš, patrně domácíJ. Ženské osazenstvo dokázala poměrně rozladit a vystresovat, zatímco muži v klidu vyčkávali, až se lapí do nastražené pastičky. Povedlo se asi za dva dny našeho nerovného soužití. Mezitím jsme jednou vyvolaly paniku našim poměrně hlasitým jekotem v okamžiku, kdy jsme zaměnily myš za Zachariášův ohon, který se vrtěl pod stolem. Naštěstí byl malý rejsek brzy uloven a poměry doma se vrátily do normálu. Ovšem lovecké pudy Zachariášovy se přesunuly na dvůr, kde s výrazem lovce zabijáka obcházel naše auta. Chvíli jsem si myslela něco o zvířecí úchylce, ale brzy mi došlo, že zde žádný erotický podtext není a že jde vskutku jen o lov. A protože se nedávno přátelům ve voze zabydlela kuna, která se opravdu velmi důkladně podívala na jejich kabely, zpozorněla jsem a zvědavě zvedla kapotu u motoru Vzápětí jsem ji zase s jekotem zaklapla, protože na motoru si hověla krysa velikosti kočky a nezdálo se, že by chtěla svůj nový pelíšek opustit. Nakonec došlo na souseda myslivce, který svoji registrovanou zbraní a přesnou muškou zlikvidoval potkana nebo krysu (pro mě je to jedno a totéž) aniž by zničil inkriminované vozidlo. Uf, ještě že toho myšilova Zachariáše máme. Ale stav, kdy jsou myši, kam se podívám, není zrovna potěšující. Je to s těmi myšmi trápeníJ

1 komentář:

  1. :))) asi tak nejako je to aj u nás... našťastie do domu ešte nevbehla, ale stojím si tak na dvore a vyrezávam dyňu a okolo mňa ako na diaľnici... myšky... našťastie som nevýskala, lebo môj manžel by dostal v pravidelných intervaloch infarkty :) O mrkve, petržlene a zemiakoch v záhrade ani nehovorím... všetko obhryzené :) ale aspoň viem, že im chutilo :)), a keďže som neni ani ja zástancom týchto zvieratiek, pevne verím, že tohtoročná zima bude tuhšia... prajem vám krásny "bezmyšací" deň, Zuzana

    OdpovědětVymazat