středa 18. února 2015

Koho to zajímá?

  Někdy mě napadá, že ten náš pan prezident má skutečně pravdu v tom, že vede boj s kavárnou (snad nejen pražskou?). Nepoužila bych rozhodně jeho oblíbený dehonestující termín lumpen kavárna, protože to nechci rozebírat. Spíš mě zaujalo, koho zajímá to, co řekne a kdo z toho pak dělá mediální skandál, protože ač jeho výroky čeří naši mediální scénu, v podstatě mnozí ani neví, o čem hovoří. Dělala jsem si takový privátní průzkum, nevím, zda ze zvědavosti či z nedostatku lepší činnosti.  Zjistila jsem, že třeba slovo inkluze mnozí považují za sprosté slovo. Zajímavý fakt byl i ten okamžik, kdy jsem studentům slovo inkluze vysvětlila. Rázem se v rámci současné korektnosti hromadně vyděsí, protože integrace (to je naopak slovo velmi módní a všichni ho chápou) je přeci správná a musí být. Takže ode zdi ke zdi. Stejně jako s Ferdinandem Peroutkou. Kdo vlastně ví, že to byl novinář, novinář uznávaný a prestižní? Nechci samozřejmě říkat, že nikdo, leč třeba v mém osobním průzkumu by se do čela top známých osobností asi nedostal. Takže celý ten mediální humbuk na mě působí tak zvláštně, jako by se tím něco maskovalo.  Řeší se nějaké vulgarismy, inkluze či Peroutka, a závažné problémy naší zahraniční politiky (a nejen jí) tím pádem v tichosti vyšumí. Jakési vrtěti psem po česku.  Anebo je to prostě jen takové vytváření bouře ve sklenici vody.  Takový chléb a hry po našem? Každopádně, pokud je to mediální boj proti takovým výrokům, bylo by možná v rámci tohoto boje nedávat hlavnímu protagonistovi takový prostor v médiích. Prostě ho vypnout, což by bylo jistě mnohem účinnější než všechny červené i jinak barevné karty. To ovšem nikdo neudělá, protože by rázem nebylo co bulvarizovat. Takže moje otázka v úvodu je vlastně jen otázkou řečnickou.
A zároveň mě napadá, oč to mají dnešní (někteří) novináři jednodušší, než Ferdinand Peroutka, který psal ve velmi složité době, kde se kontroverzní témata nabízela jak na běžícím pásu. Ne snad, že by se dneska nenabízela, ale když rádoby seriozní novináři dokážou udělat na veřejnoprávní televizi zprávu dne z toho, že v únoru mrzne, ba někde dokonce i sněží, pak si mohou být jisti, že z toho v budoucnu nikdo žádné politikum neudělá. Leda by byl mágJ
                                                                                                                                                                        







3 komentáře:

  1. Není k tomu co dodat.... je to o odvádění pozornosti. Dobrou noc. Pavel

    OdpovědětVymazat
  2. Naprosto souhlasím s tímto článkem. O prezidentovi si myslím své, ale to neustálé poukazování na to co řekl, jak řekl..... jsem přesvědčena, že je to odvádění pozornosti od jiných mnohem závažnějších věcí. Co se politiky týká, já už našim médiím nevěřím ani slovo.

    OdpovědětVymazat
  3. Až majiteli médií nebudou politici, tak snad budou i zprávy jiné kvality. V podstatě od minumého režimu nenastal velký rozdíl, jen to, že se může bez trestně a veřejně prohlásit "Monarcha je vůl":-( Taková je ta demokracie...

    OdpovědětVymazat