sobota 9. května 2015

Panoptikum města letenského

 Na Letné je možné potkat kohokoliv. Od bezdomovce přes fotbalového chuligána či fandu až k bohémským umělcům z AVU. U umělců je to většinou o rozervané duši a převážně se to dá pochopit.

Nicméně, některé obecné projevy jsou spíš projevem nevkusu nebo naprosté neúcty k okolí. Alespoň na mě tak působí, když chlupatí pánové vystrkují své holé pivní břicho všude, kde se dá. Ostatně ani kratičké zařezávající se trenýrky u obézního staříka, které přinejlepším vůli nelze nazvat ani šortkami, nepůsobí dvakrát esteticky, o kulturnosti oblékání ani nemluvě.  A pak jsou úplné excesy, které se vymykají všemu. Jako gorila na rohu ulice. Jedu do práce, prší. A pod deštníkem gorila. Mává na protijedoucí vozy. Myslela jsem, že mě šálí zrak. Nešálil. Někdo měl po ránu zjevně neodolatelnou chuť žertovat a vyvádět svoje okolí z míry (apríl ovšem nebyl). Až daleko poté mě napadlo, že to docela klidně mohl být i terorista. Jsem už z toho, co se děje kolem totálně zblblá. Nebyl. Naštěstí. Byl to prostě nějaký letenský recesista. Nebo blázen. Stejně tak neumím definovat pána, co si vykračuje po Letné bos.  V zimě i v horku. Naposledy jsem ho viděla právě v tom děsivě deštivém a studeném dni minulý týden. Recesista. Nebo blázen. Chudák, který nemá na boty, to asi nebude, když má na cigarety. Je to prostě figurka letenského panoptika. A že jich tam máme. Někdy mě napadá, zda jde o projev bezbřehé svobody či naopak, naprosté lhostejnosti a nekulturnosti, ale to je spíš na filozofické přemítání. A to se k letenskému panoptiku a jeho gorilám nehodíJ

Žádné komentáře:

Okomentovat