neděle 23. srpna 2015

Řecká ruleta

Mám ráda knihy Pavly Smetanové, s jejich pomocí se člověk snadno přenese do slunného Řecka a nasaje tamější klid a pohodu. Letošní léto nám média Řecko ukazují v poněkud jiné podobě, mě osobně dokonce mediální obraz odradil od tradiční dovolené na některém z řeckých ostrovů. Proto mě potěšila knížka Řecká ruleta, která přibližuje situaci v zemi antických bohů očima člověka, který ji zná, žije tam a umí o tom zajímavě vyprávět. Přečetla jsem ji jedním dechem.  A musím říct, že jsem žasla, místy kulila oči, místy nechápala. Je to vskutku jiný svět. A sama jsem zvědavá, jak to nakonec všechno dopadne. Jak už to bývá, vinu jistě nesou obě strany, leč ve finále je nejvíc bit normální obyčejná řecký člověk, který proti tomu molochu, který jeho zemi válcuje, nic nezmůže. A tak nezbývá než se v podstatě trpně oddat osudu, což je dost děsivé. Ale zajímavé (nebo smutné) je, že tolik společných prvků s naší zemí bych nečekala. Jsem tedy zvědavá na mediální českou krizi. Nebo spíš ani nejsem. Co se týká té řecké, tak přečíst si Řeckou ruletu stojí za to. Je to hezky napsané. Jen optimismus vám to asi moc nepozvedneL
                                                                   Obálka titulu Řecká ruleta

Žádné komentáře:

Okomentovat