neděle 30. srpna 2015

Učitelkou v Peru

Před začátkem školy je asi třeba se trochu navnadit. Učitelka v Peru není moje budoucí profese, nýbrž kniha od paní Olgy Vilímkové, která tuto zkušenost učinila na vlastní kůži. Zachycuje běžný život Indiánů a hlavně jejich dětí ve škole, jejich každodennost během jednoho školního roku. Jde o čtivé zobrazení pro mě neznámé země, míst, kam se zcela jistě nepodívám. A situací, které v našem školství zcela jistě neprožiji. Obdivuji lidi, kteří mají tu odvahu vydat se do těchto krajů, které jsou naprosto odlišné od našich zeměpisných podmínek, našeho vnímání světa a reality. Porovnává jejich morální zvyky, tradice ve městě a na vsi a čtenář zase porovnává s těmi našimi. Původně se mi do učitelské tématiky vůbec nechtělo, ale kniha mě chytla, báječně se čte, chvílemi máte pocit, že jste mezi nimi. A chvílemi jste hodně rádi, že tomu tak není a že podobní starosti vůbec nemusíme řešit. Česká učitelka v Peru měla vskutku plno zážitků, krásně zpracovaných v této knize. Jsem zvědavá na zážitky české učitelky v české škole. Již v úterý můžeme začít sbírat zážitky a materiál. J
                                                       

Žádné komentáře:

Okomentovat