středa 2. září 2015

Letní škola historie

Ještě před školou skutečnou jsem si dopřála školu letní. Respektive letní školu historie, která se letos věnovala dějinám školy, takže je to všechno škola na druhou.  Ta letní historická má svou tradici od roku 2008, nebývá vždy v Praze, a protože jsem líná cestovat,(a co není na Letné, jako by ani nebyloJ)  nebývám účastna zdaleka na každé. Proto letos nešlo nevyužít nabídky, zejména když se letos odehrávala v galerii moderního umění DOX, kterou mám moc ráda.
Šlo tedy o dva dny nabité dějinami, což v DOXu zorganizovali historici ÚSTRu. Sešli se zde kantoři z celé republiky, což budí můj hluboký obdiv, protože mě se tedy nikdy cestovat přes půl země kvůli semináři většinou nechce. Ale zase tato akce byla celkem zajímavá, tak i to cestování stálo za to. Mám ráda historická setkání, protože jde o lidi „stejné krevní skupiny“, akce jsou velmi pohodové a přínosné. I tady tomu tak bylo. Pravda, někteří mladí lektoři objevují dávno objevené, ale zase to podávají s nadšením, tudíž si to ráda vyslechnu i po x-té. Je vidět, že už jsme všichni hodně multimediální, nová média pronikají i do historie.  Zajímavé je využití webu, her či digitalizovaných pramenů a školních kronik. Mně se velmi líbila porovnávací práce s učebnicemi, jak se dané téma učilo v různých dobách. A to je vskutku výživné čtení.
A pak klasika, pamětníci. To je i pro děti zajímavá historie.
Lákavých historických dílen, či jak se dnes módně říká workshopů, zde bylo víc než dost, uvidíme, co nám školní praxe dovolí zrealizovat.
A jelikož bylo hezké počasí a pauzy se daly prožít na příjemné terase galerie DOX, šlo o dva dny více než přínosné. Pěkně se o nás starali, jak po stránce duševní, tak i občerstvení a prostředí byly výborné. Prostě, letošní Letní škola historie se do historie zapsala velmi hezky, už nyní se těšíme na další.

A teď ta podzimní škola reality:-)















Žádné komentáře:

Okomentovat