neděle 21. února 2016

Umberto Eco

Na prahu tohoto víkendu zemřel. Asi těžko k tomu říci více, než proběhlo víkendovým mediálním světem. Poměrně symbolicky mám nyní rozečtený Pražský hřbitov.

Eco není jistě jen Jméno růže, byť ho s ním všichni spojují. V určitých okamžicích to vypadá, jak by nic jiného nenapsal, mnozí ho vnímají hlavně v souvislosti s tímto jeho prvním slavným románem.  Nevím, zda je to jenom knihou nebo zdařilým filmem, ale je to tak.  A stejně tak je i smutný fakt, že Umberto Ecco už není. Mě hrozně bavila jeho filozofie, jeho nadhled a přehled, byť zase tolik živých rozhovorů jsem s ním neviděla. Ale ty, co kolem mě prošly, stály za to.  Ten pán byl pro mě určitým symbolem. I proto je mi líto, že už nás opustil, byť v relativně vysokém věku. Zas zmizela jedna stálice a jistota. R.I.P.
                                                           

1 komentář:

  1. Bohužel, plamen zhasne všem, i těm stálicím. Jen ta tma je po nich větší a prázdnější.

    OdpovědětVymazat